• Svar på tråden Någon som provat Trunki?
  • CHARLATAN

Har aldrig hört talas om dem utan kollade lite snabbt nu, men vad är det för speciellt med dem förutom att man kan sitta på dem?

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • Mamasnest
    CHARLATAN skrev 2011-01-24 16:10:56 följande:
    Har aldrig hört talas om dem utan kollade lite snabbt nu, men vad är det för speciellt med dem förutom att man kan sitta på dem?
    Det speciella är väl att man kan dra barnen på dem när man går på flygplatser.
    Jag har läst massor av goda omdömen på engelska sidor, men hittar inga svenska tester på dem.
    Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • YokohamaNr2

Vi var också inne på att köpa en men de är faktiskt väldigt små inuti, det är ju jättesmidigt med att kunna sitta och allt det där men jag tyckte inte att det fanns nog med plats för packning

• Dixie

har man dem som handbagage? för annars finns det väl igen anledning att kunna dra sitt barn på dem - men checkar ju in väskan nästan direkt.....

• evaoregon
    Dixie skrev 2011-01-25 15:13:02 följande:
    har man dem som handbagage? för annars finns det väl igen anledning att kunna dra sitt barn på dem - men checkar ju in väskan nästan direkt.....
    Ja, man kan ha den som handbagage. 
  • Millies

Jag är också inne på att köpa sån till vår nästa resa. Kan man vara säker på att de funkar som handbagage hos alla flygbolag?

• Mamasnest

Vi har det här setet från Samsonite till ena dottern:

Vid närmare eftertanke så blir det nog detta till andra dottern:

Känns mer hållbart och mer anvädningsbart i längden.
  • Griffelfot

Vi har en Trunki till sonen och den var otroligt populär på senaste resan (han var då nästan 2). Perfekt att kunna dra honom på flygplatsen och han drog den även själv. Vi hade den som handbagage och packade lite ombyteskläder o liknande i. Inte jätterymlig men räckte gott o väl för ombyte till sonen, extra tröjor till mig o mannen, välling, blöjor, lite leksaker och annat bra o ha.
    När flyget var försenat var sonen och hans väska väldigt poppis bland de andra barnen

♥Elliot 10/11-08♥ Bloggar på griffelfot.blogg.se/
  • Liam med mamma

Vart köper man trunki bäst??? Jag vill oxå köpa en, men hittar inte så många ställen som säljer dem , o mamasnest: vart har ni köpt era och vad är priset på dem, ser ju jättefina ut ju

• Mamasnest
    Liam med mamma skrev 2011-02-23 12:26:05 följande:
    Vart köper man trunki bäst??? Jag vill oxå köpa en, men hittar inte så många ställen som säljer dem , o mamasnest: vart har ni köpt era och vad är priset på dem, ser ju jättefina ut ju
    Samsonite brukar finnas i de flesta väskbutiker, men här i stan tar de inte in Sammie-serien för att väskorna är för dyra och ingen köper dem (sa de till mig för ett par veckor sedan när jag sprang runt och frågade efter dem). Jag vet att rullväskan ligger på runt 800 kr, de andra minns jag inte. Kvaliteten är superbra!! Min ena dotter har haft sin i 5 år och den har rest över hela världen, ändå ser den nästan ny ut. Helt klart värd pengarna!
  • Mamasnest

Jag kom hem från Teneriffa igår och såg en Trunki på hotellet, den hade helt klart varit för liten för min mellantjej, för den lilla tjejen är det tveksamt. Synd att de inte gör dem i olika storlekar.

• evaoregon
    Liam med mamma skrev 2011-02-23 12:26:05 följande:
    Du kan beställa en trunki på nätet.  Bl a på amazon.com.uk  Väskorna som mamasnest lade in bilder på ovan är dock inte trunki utan barnväskor ifrån Samsonite.  En trunki kan man åka på. 

Länk

www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss%3Daps&field-keywords=trunki&x=14&y=22
  • Trini

För Er som tycker att den är liten så förstår jag om man tror att man skall kunna ha hela barnets packning i den. Tanken med trunki är att den ska underlätta resan genom att ha den som handbagage med lite leksaker och nödvändigheter för resan. Vi har précis beställt en i det syftet inför vår Menorca resa och kommer då ha leksaker barnmat blöjor för resan och dyl i den, sånt som hon själv vill ha, med det syftet och att ha kul på flygplatsen tror jag den kommer bli jättebra :)

• Mamasnest

Den är säkert bra om barnet är ca 2 år, sedan har de växt ur den. Jag är så glad att vi köpte Samsonite väskorna, har haft så mycket användning för dem. Den ena har vi haft i 6 år på otaliga resor och den ser fortfarande ny ut.

Svar på tråden Någon som provat Trunki?