• Anonym (hårig)

tjej-mustasch men får finnar vid rakning/vaxning

Jag är alltså tjej, och har svarta hårstrån på överläppen. Det är ju inte så snyggt direkt, så jag har senaste året noppat/vaxat/rakat överläppen någon gång var tredje vecka eller så. Saken är den att jag ALLTID får minst en finne på överläppen efter det, så det är lite pest eller kolera, för finnar läker inte direkt snyggt på mig utan jag får alltid sår och ärr. Men håren är ju verkligen skitjobbigt.. laser är för dyrt för mig, jag är student.

Någon med tips på metod/produkter etc som förhindrar detta?

• Svar på tråden tjej-mustasch men får finnar vid rakning/vaxning
  • Anonym

Har precis samma problem, skulle också verkligen vilja ha tips.
    Brukar raka, men får flera små finnar av det :(
    Likadant har jag upptäckt ett par SKÄGG strån under hakan :( Varför får man som tjej detta??

• Anonym (S)

Jag använder hårborttagnings kräm. Håret växer ju ut fortare än om man vaxar eller noppar, men jag tycker att det gör så ont och så måste man ju vänta tills det växt ut en bit för att kunna vaxa igen. Jag brukar stryka på krämen när jag står och borstar tänderna, när jag har borstat klart så sköljer jag även bort "mustachen"

Jag har funderat på och ta bort med laser. Det kostar ju inte jättemycket, men jag har läst att det fungerar bäst på mörkare hår och jag har väldigt ljust hår. Kanske bortkastade pengar? 

• Anonym

men blir det inte som små finnar med kräm också? det fär iaf jag när jag använder kräm under armarna.. :(
    Inte en aning om vad laser kostar eller om det funkar på ljust hår ..
    Hur ofta "tar du bort mustachen" ? :)

• danosani

Blek mustaschen? Finns ju speciella kit för ansiktshår.

Har man ETT strå på hakan är det väl bara att rycka bort?

• tufsis

Kolla om du hittar någon som trådar bort håret, funkar superbra och gör inte ens ont.

• Anonym (S)
    Anonym skrev 2011-01-24 20:43:59 följande:
    men blir det inte som små finnar med kräm också? det fär iaf jag när jag använder kräm under armarna.. :(
    Inte en aning om vad laser kostar eller om det funkar på ljust hår ..
    Hur ofta "tar du bort mustachen" ? :)
    Nej jag får inga finnar och man ska ju inte ha krämen på hur länge som helst, man får testa sig fram. En till två minuter tar det ungefär. Jag använder krämen ca 2 ggr i veckan. Men har jag på den för länge på så blir jag röd men jag får inga prickar eller finnar.

• Anonym (jag med)
    Anonym (S) skrev 2011-01-25 17:19:14 följande:
    Nej jag får inga finnar och man ska ju inte ha krämen på hur länge som helst, man får testa sig fram. En till två minuter tar det ungefär. Jag använder krämen ca 2 ggr i veckan. Men har jag på den för länge på så blir jag röd men jag får inga prickar eller finnar.
    Vad är det för kräm du använder? Är det speciellt för ansiktet?
  • Anonym (S)

Veet har en speciell kräm för ansiktet, men jag smetar på vanlig veet kräm för benen, för det var vad jag ändå har i skåpet. Den verkar aldrig ta slut, men jag tror ju att den man ska ha i ansiktet är ju den man ska köpa.

Svar på tråden tjej-mustasch men får finnar vid rakning/vaxning