3 dagar? Jag behövde bara äta flytande i 1 dag. För mej var det klara soppor som gällde. Alltså inte med mjölk eller annat i. Jag köpte någon grönsaksbuljong som jag silade.
Ja du får ur dej allt när du laxerar. Det känns dock lite grand som du är bajsnödig när dom blåser in luft i tarmen under undersökningen, men det kommer inget. Lite ont gör det, men det är väldigt lite, är mest lite obehagligt. Ett tips är att be om något smärtstillande och eller lugnande innan om du känner att du behöver det.
Sen känner man sej lite utlämnad där man ligger med rumpan i vädret och en person som stirrar en i häcken. Jag tänkte som så om läkaren som gjorde underskningen. Hur tusan kan man frivilligt jobba med att sticka in en slang i skithålet på någon. Risk för illalukt, få bajsklet på handskarna och få lunchen förstörd. För vem kan få matlust efter att ha gjort en sådan undersökning. Det är ta mej tusan mer synd om läkaren än om mej. Det är visserligen obehagligt, men jag slipper se skiten!
Och du, om dom behöver ta biopsier, allstå prov från tarmen där dom skär bort en liten millimeterstor bit tarm så känns det absolut ingenting. Man har ingen känsel i tarmen. Det som känns är obehaget när dom fyller på med luft.