• Lukka

Hur mycket får era 4 månaders bebisar titta på TV (antal min/dag)?

Vore intressant att veta... D.v.s. ni som har barn som visar intresse för TV:n...

• Svar på tråden Hur mycket får era 4 månaders bebisar titta på TV (antal min/dag)?
  • isablo

Har inte själv någon bebis på 4 månader,
    men *funderar* inte brukar väl såna småttingar
    titta på tvn??

• Lukka

Min lilla kille har visat stort intresse sedan han var runt 2 månader. Det är inte alls något konstigt för bebisar har intresse för färger och rörliga bilder. Men vi tillåter honom bara titta några få minuter per dag.

• CBC

Jag vill helst inte att dottern ska titta på tv (hon är fem månader).. Ibland får hon titta en liten stund (tio minuter kanske) om jag slår på morgontv när vi ligger i sängen men jag brukar dra upp täcket så det skymmer och ge henne en leksak istället. Men det händer inte ens en gång i veckan. Kanske ska tillägga att jag tittar rätt lite på tv och nästan bara när hon sover på kvällen.

• Sasson

Alva älskar tv:n, hon gör vad som helst för att få titta. men det får hon inte Tydligen är det ju inte hälsosamt. Men visst händer det att hon får kika ett par minuter då och då, då på ngt lugnt utan snabba bildväxlingar. Men det händer inte så ofta.

• marvi

Måste erkänna att vår dotter, 4 mån tittar rätt mycket på TV, säker 1/2 timme om dan, ibland mer om hon är uppe sent. Det blir så på kvällarna när vi tittar. Är TV:n på vrider hon helst huvudet mot den, men vi försöker se till att TV:n inte står på i onödan. Vi har en liten lägenhet så vi kan inte placera TV:n i ett annat rum, det hade ju varit en lösning annars.

• Comedia

Hmmmm.... Hoppas jag inte låter för dum när jag frågar vad det är som är farligt med att låta en fyramånaders titta på tv??

• duck

MIn 4-månaders är också intresserad och TVn står ofta på liksom i bakgrunden....sitter vi och gosar i soffan så kanske han kollar några minuter men ofta tröttnar han rätt fort....tror inte det är så skadligt i den här åldern, men faran är väl kanske att jag vänjer honom vid att se TV....

• Dramaonline

Johannes älskar att titta på tv. Speciellt reklamfilmerna.
    Och han får det, för oss. (Men absolut inget våldsamt.)
    Han älskar även våra datorer.
    Han tittar kanske en halvtimme om dagen sammanlagt.

• Gisse the one and only

4 månaders bebisar vet inte vad som är skillnad på våld och inte. Det enda de ser är saker som rör sig, rör sig snabbt och de kan bli stressade av dessa synintryck. Det är därför de inte ska se på TV. Men ni gör som ni vill givetvis, ville bara förklara.

• Kardemumman

Ca 30 min per dag. Tecknat mest. Inte nyheter och våldsamheter.

Svar på tråden Hur mycket får era 4 månaders bebisar titta på TV (antal min/dag)?