• LinaTed

Telefon nr till barnakuten i västerås???

Har en liten bebis på 10 veckor som hostar som en galning och jag behöver få tag på barnakuten i västerås men hittar inget nr nånstans!! Har ringt genom västmanlands växel men jag vill gärna slippa ringa växeln hela tiden då det är tele svarare på akuten hela tiden... Nån som har numret??

♥Emilia 090321 ♥ ♥ Bebis nr 2 påväg, BF 101026♥
  • Svar på tråden Telefon nr till barnakuten i västerås???
  • CallGirl

Det ärinte säkert att man vill lämna ut nummret till akutavdelningar. Jag tror inte att ngn akut här i Sthlm har offentligt nummer och det kan vara därför du inte hittar något

Däremot kan det ibland gå att bli kopplad via ex sjukvårdsrådgivningen eller liknande.

• mysmamman01

1177, det är där man ringer när man vill till akutmottagningarna i Sverige, det finns inga direktnummer

• Annika i Gbg

Om du har en 10-veckors med hosta som inte ger sig kanske du bör åka dit istället? Om man har mycket att göra på akutmottagning sätter man på telefonsvararen. Har bebisen svårt att få i sig mat? Är den slemmig i bröstet? Om du är orolig så åk till barnakuten. Kan bebisen äta och sova och är vaken korta stunder emellan kanske ni kan vänta tills imorgon. Gå på magkänslan. Eller ring 1177 och diskutera med dem.

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • linahelena

ring 1177 annars. sjukvårdsrådgivningen. dom brukar kunna boka tider genom deras datorer

Svar på tråden Telefon nr till barnakuten i västerås???