• sofia872

Helt fel tråd - praoplats?!

Hejhej!
    Jag går i 8:an nu, ska ut på prao om 5 veckor, själva prao-tiden är 2 veckor lång.
    Fick info först idag om prao, så jag och min kompis letar runt som galningar, men grejen är att vi inte vet vart vi vill praoa... En lärare sa att hon praoade på en modellagentur, att det var både spännande och roligt, sen på klädaffär vilket var tråkigt pga det aldrig kom någon XD

Var har ni praoat, har ni tips eller förslag? Glad

• Svar på tråden Helt fel tråd - praoplats?!
  • Meus Veritas

Jag praoade på en godisaffär när jag gick i åttan, bästa nånsin för man fick ta med sig godis hem men tänk efter på saker du skulle tycka vara roligt för du ska ju tycka det är kul och stå ut i två veckor.

• MrsMommy

Praon ska inte bara vara "något kul" i två veckor, tanken är att man ska prova på något som man kanske vill jobba med framöver. Jag funderade på att satsa på musiken, klassiskt, och fick praoa på Göteborgsoperan en vecka och Göteborgs Konserthus en vecka. Det gjorde att mitt val att sedan låta bli var mycket mer genomtänkt. Vad vill ni syssla med? Utgå från det i stället. Vill ni jobba i affär? Skaffa praoplats i en affär! Vill ni göra något helt annat? Sök praoplats inom det området!

• sofia872
    MrsMommy skrev 2011-01-24 18:47:38 följande:
    Praon ska inte bara vara "något kul" i två veckor, tanken är att man ska prova på något som man kanske vill jobba med framöver. Jag funderade på att satsa på musiken, klassiskt, och fick praoa på Göteborgsoperan en vecka och Göteborgs Konserthus en vecka. Det gjorde att mitt val att sedan låta bli var mycket mer genomtänkt. Vad vill ni syssla med? Utgå från det i stället. Vill ni jobba i affär? Skaffa praoplats i en affär! Vill ni göra något helt annat? Sök praoplats inom det området!
    Joo, men grejen är att jag är 14 år och har inte en aning om vad jag vill jobba med i framtiden. :/
    Meus Veritas skrev 2011-01-24 18:43:10 följande:
    Jag praoade på en godisaffär när jag gick i åttan, bästa nånsin för man fick ta med sig godis hem men tänk efter på saker du skulle tycka vara roligt för du ska ju tycka det är kul och stå ut i två veckor.
    Haha, det med godis lät bra :P Tack för tipset ;)
  • Stealth
    sofia872 skrev 2011-01-24 18:54:43 följande:
    Joo, men grejen är att jag är 14 år och har inte en aning om vad jag vill jobba med i framtiden. :/
    Meus Veritas skrev 2011-01-24 18:43:10 följande:
    Haha, det med godis lät bra :P Tack för tipset ;)
    Jag praoade i djuraffär en vecka, så underbart roligt Glad I bokhandel en vecka, fick göra mycket skitgöra, det som ordinarie inte ville göra helst...
    troligen kommer du åka på att göra sånt som ingen annan vill vart du än hamnar, men ett tips är att praoa där du kan tänka dig sommarjobb om du ska ha ett, en skitbra väg in!
  • sofia872
    Stealth skrev 2011-01-24 18:58:06 följande:
    Jag praoade i djuraffär en vecka, så underbart roligt Glad I bokhandel en vecka, fick göra mycket skitgöra, det som ordinarie inte ville göra helst...
    troligen kommer du åka på att göra sånt som ingen annan vill vart du än hamnar, men ett tips är att praoa där du kan tänka dig sommarjobb om du ska ha ett, en skitbra väg in!
    Tack för tipset, tycker om djur så en djuraffär kanske inte skulle vara helt dumt ;)
    Fast å andra sidan finns det nästan inga affärer där jag bor, om man bor i en stad skulle man säga att jag bor på landet -.- :P
  • Amazina

Jag var på infanteriet i Eksjö i åttan. Det var intressant och kul! Jag skulle annars även rekommendera en plats där man kan få sommarjobb i framtiden eller i alla fall ha som merit inför sommarjobbet.

Svar på tråden Helt fel tråd - praoplats?!