• Anonym

xyloproct o amning, hjälp, svara fort!!!!!

efter förlossningen har jag haft oturen att drabbas av hemorojder. gör så j***a ont!!! har skickat iväg sambon till apoteket för att köpa xyloproct salva + stolpiller. har läst att det hjälpt många andra här på fl.

nu till min fråga: kan man använda xyloproct när man ammar? i "bruksanvisningen" står det att xyloproct går över i modersmjälken, men att det TROLIGTVIS inte påverkar barnet. hur har ni andra gjort som ammat o haft hemorojder? jag blir snart galen för att det gör så ont, måste behandla med något. men vågar jag använda xyloproct?

• Svar på tråden xyloproct o amning, hjälp, svara fort!!!!!
  • Bebe

Du kan lugnt använda Xyloproct. Håll dig till den dosering som är rekommenderad (dvs använd inte fler än vad som står i bruksanvisningen), så är det ingen fara varesig för dig eller barnet.

• Anonym

Xyloproct är en fungerande salva, men den innehåller cortison.(Vilket iofs inte är farligt, men i längden ska man kanske vara försiktig???) Hursomhelst så ville jag bara tipsa om en annan salva som finns på apoteket som också hjälper bra, som heter alcosanal. Finns som stolpiller oxå. Alcosanal innehåller inte cortison. Jag brukar använda salvorna lite om vartannat, och tycker det funkar ganska bra, även om det är sk*t-jobbigt med hemorrojder...Lycka till!

• wellah

på mitt apotek sa dom att jag INTE fick ta xyloproct efter jag fött om jag ska amma... var och köpte suppar och salva i vecka 35....

• Anonym (TS)

tack för svaren...får nog köpa alcosanal istället då! man vill ju inte skada lillen!

Svar på tråden xyloproct o amning, hjälp, svara fort!!!!!