• EmilieC

Kläder till sommarbebis!

Har bf 21 juni, och det är första barnet. Solig

Undrar lite vilka kläder som kan vara bra att köpa eftersom det kommer att vara sommar och varmt, och hur mycket av varje, olika storlekar? o.s.v. Ja, ni förstår!

• Svar på tråden Kläder till sommarbebis!
  • Lovely Miia

bodys o bodysuits.
    shorts, kanske lite tunnare byxor o ha på sig på kvällen...
    solhatt

själv har jag bf 9 april o undrar själv hur man ska klä sin bebis, haha

sonen e ett vinterbarn så med han var de lätt...

Julian December 2007 & Bebis April 2011
  • MammatillEllie

Fick mitt barn förra sommaren o det vad jättevarmt! Bodysar är bra, vi behövde inte så många byxor.

• pluvdo

Sonen var ganska ny förra sommaren. Bodies och shorts användes mest. Även rompers (kortärmade och -benta överaller, typ) kan vara bra att ha, fast kanske inte till en helt nyfödd, jag vet inte. Men ja, bodies och shorts. Han var runt två-fyra månader under de varmaste sommarmånaderna och de flesta dagarna hade han ärmlös body på sig och så ett par shorts, då.

• EmilieC
    Lovely Miia skrev 2011-01-24 21:38:44 följande:
    bodys o bodysuits.
    shorts, kanske lite tunnare byxor o ha på sig på kvällen...
    solhatt

själv har jag bf 9 april o undrar själv hur man ska klä sin bebis, haha

sonen e ett vinterbarn så med han var de lätt...
    Ja jag tycker att det är så svårt hehe :p
    MammatillEllie skrev 2011-01-24 21:39:58 följande:
    Fick mitt barn förra sommaren o det vad jättevarmt! Bodysar är bra, vi behövde inte så många byxor.
    Låter som att man ska satsa på många bodysar då! Strumpor då?
  • EmilieC
    Så man behöver typ bara bodys och shorts? Men hur blir det om det är lite kyligare på kvällen, eller räcker det med en filt då?
  • Hannathu

Bodys utan ärmar är kanon, de använder vi jämt under tjockare kläder nu på vintern och till sommarn räknar vi med att de kommer funka under bomullskoftor och byxor och ensamma när det är riktigt varmt.

Storlekar och hur mkt beror ju väldigt mycket på bebisen, vår son har precis börjat växa i 62 och är tre månader, han hade 50 i två månader.  Vi snurrade runt på 6-7bodys och 3-4par byxor i strl 50 men då har vi tvättmaskin...

Gallerfiltar är nog den bästa uppfinningen som finns, de använder vi jämt, svala men värmer när det är kallt.

• EmilieC
    Hannathu skrev 2011-01-24 21:49:18 följande:
    Bodys utan ärmar är kanon, de använder vi jämt under tjockare kläder nu på vintern och till sommarn räknar vi med att de kommer funka under bomullskoftor och byxor och ensamma när det är riktigt varmt.

Storlekar och hur mkt beror ju väldigt mycket på bebisen, vår son har precis börjat växa i 62 och är tre månader, han hade 50 i två månader.  Vi snurrade runt på 6-7bodys och 3-4par byxor i strl 50 men då har vi tvättmaskin...

Gallerfiltar är nog den bästa uppfinningen som finns, de använder vi jämt, svala men värmer när det är kallt.
    Det ser ut som att vi kommer satsa på bodysar! :)

Men räcker det 6-7 st?
  • MammatillEllie

Strumpor använde vi bara ibland. Så de bedöver inte så många par:)

• Hannathu
    EmilieC skrev 2011-01-24 21:58:34 följande:
    Det ser ut som att vi kommer satsa på bodysar! :)

Men räcker det 6-7 st?
    Ja för oss har det gjort det, men det beror ju på om man får en liten kräkis eller en som bajsar utanför hela tiden då kan man nog behöva mer...
Svar på tråden Kläder till sommarbebis!