Kläder till sommarbebis!
Har bf 21 juni, och det är första barnet.
Undrar lite vilka kläder som kan vara bra att köpa eftersom det kommer att vara sommar och varmt, och hur mycket av varje, olika storlekar? o.s.v. Ja, ni förstår!
Har bf 21 juni, och det är första barnet.
Undrar lite vilka kläder som kan vara bra att köpa eftersom det kommer att vara sommar och varmt, och hur mycket av varje, olika storlekar? o.s.v. Ja, ni förstår!
bodys o bodysuits.
shorts, kanske lite tunnare byxor o ha på sig på kvällen...
solhatt
själv har jag bf 9 april o undrar själv hur man ska klä sin bebis, haha
sonen e ett vinterbarn så med han var de lätt...
Fick mitt barn förra sommaren o det vad jättevarmt! Bodysar är bra, vi behövde inte så många byxor.
Sonen var ganska ny förra sommaren. Bodies och shorts användes mest. Även rompers (kortärmade och -benta överaller, typ) kan vara bra att ha, fast kanske inte till en helt nyfödd, jag vet inte. Men ja, bodies och shorts. Han var runt två-fyra månader under de varmaste sommarmånaderna och de flesta dagarna hade han ärmlös body på sig och så ett par shorts, då.
Bodys utan ärmar är kanon, de använder vi jämt under tjockare kläder nu på vintern och till sommarn räknar vi med att de kommer funka under bomullskoftor och byxor och ensamma när det är riktigt varmt.
Storlekar och hur mkt beror ju väldigt mycket på bebisen, vår son har precis börjat växa i 62 och är tre månader, han hade 50 i två månader. Vi snurrade runt på 6-7bodys och 3-4par byxor i strl 50 men då har vi tvättmaskin...
Gallerfiltar är nog den bästa uppfinningen som finns, de använder vi jämt, svala men värmer när det är kallt.
Strumpor använde vi bara ibland. Så de bedöver inte så många par:)