• kokos

Saft-hur gör man?

Någon som vill upplysa mig på hur man gör saft?

Något gott recept?

• Svar på tråden Saft-hur gör man?
  • Sassens

Du tar ett glas, häller i "saften" och fyller med vatten.

• sara384

koka upp bär/frukt tillsammans med vatten, sila av i duk. Koka upp tillsammans med socker, skumma å häll i konserveringsmedel om du inte ska frysa saften. Fyll upp flaskor/burkar. KLART! Kokar massor av saft, prova från en kokbok från början sen kan du improvisera rätt bra efter några gånger. Lycka till! (jordgubbssaften i den röda rutiga kokboken är jättegott)

• kokos
    Sassens skrev 2011-01-25 06:13:19 följande:
    Du tar ett glas, häller i "saften" och fyller med vatten.
    ursäkta men är du bara på forumet för att jävlas eller? Har sett dina inlägg i många trådar nu....
  • kokos
    sara384 skrev 2011-01-25 06:42:17 följande:
    koka upp bär/frukt tillsammans med vatten, sila av i duk. Koka upp tillsammans med socker, skumma å häll i konserveringsmedel om du inte ska frysa saften. Fyll upp flaskor/burkar. KLART! Kokar massor av saft, prova från en kokbok från början sen kan du improvisera rätt bra efter några gånger. Lycka till! (jordgubbssaften i den röda rutiga kokboken är jättegott)
    Åh tack! Det ska jag kolla upp!
  • grustag

Anso81, du var ju inte direkt tydlig på vad du ville ha, så förstår spydigheten.

Finns 2 generella sätt att göra saft på, koka ur smak och typ av kallrörd saft där man låter blommor eller frukter(typ citron/apelsin) får stå och dra sig i socker blandningen.

• LakLak

Vill du ha recept är det bara att googla.
    Själv gjorde jag den här idag, snabb enkel och sjukt god:D

• az81

kan rekomendera en sk saftmaja när du skall göre egen saft.

Svar på tråden Saft-hur gör man?