HJÄLP mitt hår blev oranget!!!!
Blekte mitt hår igår kväll och det blev oranget.... nu undrar jag om jag ska färga med den färgen jag ville ha mörkaskblond eller köra en gång till med blekning idag innan?
snälla behöver hjälp:(
Blekte mitt hår igår kväll och det blev oranget.... nu undrar jag om jag ska färga med den färgen jag ville ha mörkaskblond eller köra en gång till med blekning idag innan?
snälla behöver hjälp:(
Du ska nog gå till frissan eller slänga i en brun färg du kommer aldrig få det snyggt blont på egen hand.
Stopp ingen panik!!
Köp silverschampo hos frissan (finns också i välsorterade butiker som kicks osv)
=)
hmm nej jag vill färga de någon annan?
tycker du jag ska göra det nu innan jag färgar över med den färgen jag hade tänkt att färga med idag?
jag hade brunt hår från början och eftersom det inte funkar att ta en ljusare färg på mig utan blekning så blekte jag det igår sen tänkte jag färga det idag har färgen hemma det är en mörk askblond
Mörk askblond blir nästan svart enligt min erfarenhet, är du säker på att du vill ha så mörkt?
Det blev orange för att du hade för dålig blonderings effekt. Det blir orange och gult innan man får fram det blonda. Man ska ta blondera en gång till och då kan du ha i en annan färg. Har hänt mig många gånger.
Är blond från början och har färgat mörkt brunt många gånger sen tröttnat och färgat tillbaka. Sett ut som en tiger, apelsin mm
Vilken typ av blondering använde du? Det ska vara riktig intensiv blondering, man ser nästan när det är dags och skölja ur.
Lycka till
Jag har gått från mörkt till blond flera gånger och visst blir man lite orange där emellan När jag blir orange brukar jag bleka det en gång till och sedan använda silvershampo. Jag tycker det fungerar skapligt. Har man råd är det såklart lättare att gå till frisören. Då får man önskat resultat direkt.
blir mörk askblond svart??? jag har färgat med mörkbrunt tidigare o då har de blivit svart i början innan det ljusnat lite men mörkblondt borde väl ändå inte bli det?
Svart blir det ju inte! Men se till och blondera en gång till tills det orange försvinner sedan kan du ha i den färgen du vill ha. Blir nog snyggt!
Jessica Biel räknas som mörkblond om du vet hur hon ser ut.
När man går från mörkt till ljust blir det alltid bättre resultat om man lägger några omgångar med slingor..
Det ser ju inte så hemskt ut! Men du kan ju bleka med blonda slingor med!
Men jag skulle nog köra en ordentlig intensiv blondering igen och sedan färga den nyansen du vill ha.
Med tanke på hur mörkt ditt hår är än så är det nog som jag sa att den du använde var inte intensiv nog. Mörkt hår blir alltid orange innan det blir gult och sen blont.
säger bara-håll koll på hårkvaliteen om du bleker en gång till!!! inte så roligt om det blir torrt, risigt och gult.... tänk på att om håret känns risigt redan nu o du ska lägga på en färg, brukar topparna addera ganska kraftigt, inte kul... passa dig för att få grå/gröna toppar om dom är ljusa och slitna.....
Blev färgen jämn så tycker jag inte det är så hemskt. Bara gå till frisören och göra lite slingor om du vill bli ljusare.
=) Jag har gjort den tabben sååå många gånger.. Att jag blekt håret från mörkt till ljust. Det blir orange eller gult.. Det är ju absolut ingen höjdare för håret att man bleker det flera gånger tätt efter varandra, men jag testade en blå förpackning med Poly blond (nånting) Det var ett slingkit. Och det blev sådär super-platina-blont direkt. Råkade ha lite för många slingor och för tätt så hela håret såg blonderat ut =P Men iaf.. Den färgen gav inga gula eller orange nyanser..
Men ett tips om du ska bleka igen.. VÄNTA! Låt håret få återhämta sig lite. Jag har många ggr gjort så att jag blekt flera ggr på varandra och mitt hår blev som tuggummi.. =/ Gick av så fort det blev blött.. Jättetort när det var tort.. Hårstråna gick av och jag tappade en massa hår.