Sexlust, hur får man det?
Hej!
Jag och min sambo har varit ihop i 2,5år, vi har en dotter tillsammans på 1,5år. Han är den mest underbara människan jag träffat och jag älskar honom nåt enormt!
Problemet ligger i att han har (hade) en väldig sexlust och ville varje dag, och det var väl så i början när vi var nykära men jag blev gravid ganska snabbt och tappade lusten pga. min stora mage som var ivägen överallt. När sen dottern var född och vi kunde komma tillbaka till sexlivet så var jag extremt onöjd med min kropp. Och det säknte mitt självfötroende jättemycket! Jag ville inte visa mig naken knappt.
Nu planerar vi bröllop till sommaren och jag är verkligen lycklig tillsammans med honom. Men jag ser på honom att det skär i hans hjärta varje gång jag säger att jag inte vill ha sex, eller ens nån intim närhet. Jag försöker tvinga mig själv att vilja, för innerst inne vill jag ju, men jag tröttnar på några sekunder och ångrar mig.
Vad ska jag göra? Vi kan ju inte leva resten av vårt liv tillsammans utan sex, det vill ju inte jag heller, men jag måste få tillbaka min naturliga lust innan det kan fungera. Dessutom har jag ca 7kg kvar att gå ner efter graviditeten innan jag kan känna mig nöjd i min kropp igen.
Jag har provat ett lusthöjande medel men jag kände mig mest bara piggare och gladare, inte kåtare.
Vi har tyvärr inte ekonomisk möjlighet att gå till en terepuet.
Mvh M