• 09 11 22

    Progesteron salva

    Jag skulle kunna sätta den här tråden under alla rubriker, för jag har endometrios som jag opererats för, haft uprepade missfall, planerar barn och opererats för utomkvedshavandeskap.

    Men nu till mitt ämne.
    Jag började idag smörja mig med progesteron salva på tunna hud-delar av kroppen för att de motverkar den dubbeldos av östrogen som jag tillverkar, vilket leder till ett önskad graviditet som förhoppningsvis resulterar i en 9månaders graviditet o inte allt annat vi fått uppleva.

    Tänkte kolla med er, om ni använt salvan och om den hjälpt er på traven med något o lyckats?


    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • Svar på tråden Progesteron salva
  • Ninninn

    Hej!

    Jag har också köpt en sådan som jag tänkte börja använda, efter 4 ma är jag villig att testa allt =)
    Hur gör man med den? när ska man börja använda den? jag har inte fått någon beskrivning ännu av henne jag köpte den av så jag vet inte hur jag ska använda den !

    Hoppas verkligen den hjälper oss

    kram

  • 09 11 22

    Hej!

    Kul att vi är två som ska testa! En annan kvinna hade fått upprepade missfall och provade den salvan jag har nu o hennes dotter är 6månader nu.

    Man ska smöra från dag 8 till dag 28 (eller beroende på hur lång din cykel är) Min cykel ligger på 30 dagar så jag smörjer mig från dag 8 - 30.
    Alltså, din första mensdag (riktig blödning) räknas som dag 1.

    Två ggr om dagen på tunn hud, så som armveck, vrister, hals, handled, knäveck osv. Men alltid olika ställen, så inte armveckan två ggr om dagen, eller dagen efter.

    En liten droppe salva lika stor som en ärta räcker åt gången då salvan är väldigt dryg.
    Sen ska man smörja HELST hela graviditeten eller tills du vet att dina missfallchanser minskat, alltså till v13.
    Men för att vara på den säkra sidan, smörja så länge du har lust osv.

    Hoppas du förstod vad jag menade. Bara att fråga mer om du är nyfiken.

    Kram


    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • 09 11 22

    två ggr om dagen räknas som morgon o kväll. Och om du planerat att duscha, så smörj dig efter duschen!


    ♥☆° Hoppas på ännu ett mirakel °☆♥
  • Elsa04

    Hej på er!
    Tänkte bara berätta att jag själv har blivit gravid tack vare progesteronsalva.
    Fick mens sent och har alltid haft oregelbunden mens. Har också fått höra av gynekolog
    att jag troligtvis inte har ägglossning och att jag behöver ivf behandling för att kunna bli gravid.

    Fick hjälp av en fantastisk homeopat och när jag började med salvan fick jag så gott som regelbunden
    mens och mina pms besvär (smärtor) minskade drastiskt.
    Är just nu gravid i v19 och jag smörjer fortfarande varje dag och tänker fortsätta med det hela graviditeten.

    Undrar ni nåt så är det bara att fråga. Lycka till!!
    kram kram

  • Ninninn

    Nu kör vi, smörjde mig första gången i morse, fick anvisningarna igår av hon jag köpte den av, nu hoppas jag på ett plus snart och en graviditet på nio månader =)

  • Anden

    Jag har haft tre MF och har pratat med min läkare om progesteron. Han sa att forskning påvisat att progesteron inte har någon bevisad effekt och att han inte vill skriva ut den. Hur har era läkare resonerat kring progesteron?

  • Hjärtefröjd

    Progesteronvagiatorer är ju standard att få efter såväl IVF som inseminationer, så någon positiv inverkan måste det väl ändå ha?

  • Ninninn

    Ja tror absolut på att denna salva kommer hjälpa mig nu, man måste ju tro och prova allt! Efter 4 MA e jag villig att tro å testa allt!

  • Elsa04

    Anden, lyssna inte för mycket på din läkare. Dom är rådgivare, inte gudar!
    Det dom skriver ut är konstgjort progesteron, dvs det kan påverka din hormonbalans negativt.
    En naturlig progesteronsalva hjälper minst lika bra, om inte bättre, och det "förstör" inget i din
    kropp och din hormonbalans. Alltså behöver du ingen tillåtelse av din läkare för att använda naturlig
    progesteronsalva. Jag vågar lova dig, den skadar inte!
    Så lycka till!
    Kram

Svar på tråden Progesteron salva