• hellokitty1

    lesotho

    Hej, är det nån här på Familjeliv som adopterat från Lesotho? Vad är era erfarenheter? Skulle vara spännande att höra lite.  
    Sen undrar jag också om någon hört mer om Zambia/AC?
     

  • Svar på tråden lesotho
  • hellokitty1

    Tänkte på hur länge ni väntat på de olika beskeden, hur det varit i landet osv. Allt av intresse! :)

  • skogstjejen19

    Vi har ju inte fått resa ännu.
    När vi bytte till Lesotho fick vi först besked om att vi ej skulle få skicka direkt utan vi skulle läggas in på kölistan men bara 1 vecka senare fick vi  besked om att det var våran tur att börja samla papperna, vi hann aldrig komma upp på listan, vi har kötid från 2007.

    Fick besked om att vi skulle få skicka till Lesoth den 5é mars, 
    17é mars får vi första räkningen
    24é mars kommer pm3.
    vi skickar våra papper till AC den 25é april 
    papperna lämnar Sverige den 29é april.
    Barnbeskedet kom den 30é november,

    Vi väntar fortfarande på lite papper innan allt är klart för resa, kan ta upp till 4 månader till.
    Det är det värsta med denna väntan, att efter man får BB så kan det ta upp till 6 månader innan man får resa.

    Men annars kan jag när jag tänker tillbaka tycka att allt gått fort, men det har ju tagit sin lilla tid,
    speciellt då tyckte jag att det gick väldigt segt, men man glömmer ju lätt.

    Resan kan jag inte berätta något om då vi inte gjort den ännu.

  • hellokitty1

    Tack för att du delar med dig! Hur gammalt är ett barn? Har för mig att medgivandet är upp till tre år?
    Vore spännande att höra mer sen när ni varit där och hämtat. Hoppas ni får komma iväg snart. 

  • Enya70
    lesoth skrev 2011-01-26 13:14:23 följande:
    Våra tjejer är nyss fyllda tre år
    Hej jag hoppar glatt in här. Jag och min man har ett syskonmedgivande och har just fått besked att vi skulle kunna få sätta igång att sammanställa våra papper för att skicka till Lesotho nu. Är era tjejer tvillingar. Har du ngn aning om hur gamla barnen var i det andra syskonparet som kom från Lesotho 2010?

    spännande resa det här Glad
  • skogstjejen19

    Hej,
    Grattis till syskonmedgivandet.
    Våra tjejer är tvillingar.
    jag vet inte hur gamla de andra syskonparet var,  visste inte ens att det hade kommit syskon innan, inte för att jag har lagt så mycket tid i att kolla sånt heller.
    Det är bara att fråga på om du funderar över något.
    Lyckatill med allt.

  • Enya70
    lesoth skrev 2011-04-09 01:54:55 följande:
    Hej,
    Grattis till syskonmedgivandet.
    Våra tjejer är tvillingar.
    jag vet inte hur gamla de andra syskonparet var,  visste inte ens att det hade kommit syskon innan, inte för att jag har lagt så mycket tid i att kolla sånt heller.
    Det är bara att fråga på om du funderar över något.
    Lyckatill med allt.
    Vad hade ni för ålder på ert medgivande och om det inte står ngn ålder där vad står det i er utredning?

    Vi har ett syskonmedgivande utan ålder men i utredningen står det att vi önskar barn ännu ej fyllda fem.

    Påskhälsningar till er alla {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    lesoth skrev 2011-04-21 22:35:14 följande:
    Vi hade 0-24 månader på vårat
    Men era flickor är väl tre år? Hur gick det till?
    Har ni förresten hört ngt mer om när ni kan få åka och hämta dem? 
Svar på tråden lesotho