• Lycklig2011

Huddinge spec. mvc - bedömning igångsättning - utfall?

Hej!
    Jag skulle uppskatta om människor som har fått tid för igångsättning pga havandeskapsförgiftning eller tvillingar EJ svarar på denna tråd då jag är mer angelägen om andra fall. TACK!

I morgon ska jag åka till Huddinge Spec Mvc för bedömning av igångsättning.
    Min lokala barnmorska har godkänt en igångsättning pga psykiska skäl (läs nedan).
    Läget nu är BF+1. Jag är öppen drygt 1 cm och livmoderhalsen är mjuk/mogen.
    Min lokala barnmorska har bokat in denna tid i morgon på Huddinge & sagt att jag ska ta med BB-väskan & alla papper.
    På spec. mvc ska vi träffa en läkare för en slutgiltig bedömning - igångsättning eller ej alltså!
    Bakom mig har jag min psykiatriker och min barnmorska, men läkaren har ju sista ordet.

Mina psykiska skäl: Manodepressivitet klass 2, då jag nu har haft väldiga problem de senaste 3 veckorna med ångest, mer än 3 tim gråt varje dag, självmordstankar, nedsatt aptit, sömnproblem etc (väldiskuterat med min barnmorska). Jag är naturligtvis medicinerad för detta samt har en tidigare kontakt med spec. mvc genom min psykiatriker.
    Jag är rädd att detta depressiva skov skall orsaka ett maniskt skov efter förlossningen och därför vill jag inte sjunka djupare.
    Jag vill få ett stopp nu, en ärlig chans att föda aktivt, att kunna vara redo för mitt barn innan jag blir riktigt dålig.

Någon som har varit med om detta? (Gärna med liknande psykisk diagnos)
    Var det många frågor kring igångsättningen eller bedömde ni det relativt enkelt att få igenom?
    Någon som fick detta beviljat och igångsatt samma dag?

Jag är mycket oroad för att mitt barn ska må dåligt eftersom jag mår så dåligt.
    Jag har inte mått så här dåligt sedan 7 månader tillbaka.
    Jag är inte heller orolig över att inte kunna ta hand om barnet & jag är inte heller förlossningsrädd.

BF 25 januari 2011 - JIPPIE!
  • Svar på tråden Huddinge spec. mvc - bedömning igångsättning - utfall?
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

Jag fick det utan problem. Hade diagnosen Borderline satt då, och det var inga problem när jag berättade att jag oroade mig för mitt psykiska mående. Blev igångsatt två timmar efteråt, men då hade vi åkt in för värkar dagen innan som stannade av - en vecka innan bf.

Jag grät och berättade att jag oroade mig för hur första tiden med barnet skulle bli, eftersom jag kände depressionskänslor av att gå längre i graviditeten. Var orolig för att jag skulle bli deprimerad eller bli det när barnet föddes.

Var säker på din sak! Om de nekar dig så be att få uttalande av en annan, eftersom detta är allvar! Vill inte inbringa falsk hopp, men med din diagnos + psykiatrins uttalande så vore det extremt fel att inte sätta ihåg dig!

Svar på tråden Huddinge spec. mvc - bedömning igångsättning - utfall?