• anab

Var kan man köpa en fin festklänning (till bröllop)?

Jag behöver tips på var man kan köpa en fin festklänning som sagt. Jag ska vara brudtärna och behöver hjälp med att hitta en fin klänning. Helst över nätet men annars gärna i Halmstad eller Jönköping!

• Svar på tråden Var kan man köpa en fin festklänning (till bröllop)?
  • emsmamma

det finns jättefina klänningar på tradera - sök på balklänning t ex :)

• anab

Halens& Nelly: Jag får hålla utkik, det kommer säkert in fler nu till våren, har letat där men hittade inte mycket.

Tradera: jättebra tips. Dock har jag stora bröst och vet inte om jag vågar köpa därifrån, ingen retur ju hehehe.. eller vad tror du?

• anab
    mammaNena skrev 2011-01-25 18:05:58 följande:
    www.myweddingdressforless.co.uk/ här köpte jag min brudklänning. Antar att det är samma iom att det länkades dit, men förr hette den "millybridal"
    Ska kolla in hemsidan. Blev du nöjd? Hur vet man vilken storlek man ska beställa och hur länge fick du vänta på den? Tack Tyst
  • lövet

Jag har beställt från kina http://www.lightinthebox.com/wholesale-Bridesmaid-Dresses_c1773 För min del fungerarde allt perfekt och klänning satt som om den var sydd på mig. Tog ca 2-3 veckor innan den kom - dom syr när man beställer efter de mått man själv anger.  Kvaliten var hög. Det svåra var attt bestämma sig eftersom det finns "en miljon" modeller och tyger + att man måste chanse lite. Ett tips är att titta på "customer reviews" där lägger många upp foton på klänningar dom beställt och fått eller http://www.lightinthebox.com/html/All-You-Need-To-Know.html?tab=9  Att tänka på kan ju var att det ev tillkommer lite för tullavgift + att det gäller att läsa instruktionerna om hur man mäter (finns även på youtube). 

• mammaNena
    anab skrev 2011-01-25 21:27:55 följande:
    Ska kolla in hemsidan. Blev du nöjd? Hur vet man vilken storlek man ska beställa och hur länge fick du vänta på den? Tack Tyst
    jag blev kanon nöjd! kan hitta en bild om du vill se hur den ser ut, just för passformen. men på den sidan får man lämna med massor av olika mått på kroppen! Om de inte gjort om systemet, vilket jag inte tror, så kan du skicka en bild, om det är någon speciell klänning du skulle vilja ha, så syr de upp en sån. du får/ska få ett pris förslag på det innan oxå!
    tror väntetiden va max 55 dagar, men jag beställde min så det blev över jul och nyår och fick vänta några dagar extra. men den kom ca 2 veckor innan bröllopet, så det va ju luuugnt!

Men vill du se en bild så hojta, lägger då in en bild i mitt galleri, men tar bort den sen igen pga att klänningen är väldigt speciell
Svar på tråden Var kan man köpa en fin festklänning (till bröllop)?