• miinellaa

när ska du ´som jobbar ta mammaledigt! Gäller Alla Oss maj mammor

Jag sitter just och  funderar & planerar när jag ska gå på mammaledigheten.
    Jag har antingen tänkt mig 11 April då jag är i vecka 35 eller 25 april då jag är i vecka 37 !
    Men allt beror på hur jag mår de sista veckorna,tidigast skulle då bli 11 April så man kan vila o förbereda inför allt.

När har ni tänkt er? :)

• Svar på tråden när ska du ´som jobbar ta mammaledigt! Gäller Alla Oss maj mammor
  • FruganH

Jag har tänkt jobba t.om. skärtorsdagen och därefter ta semester i 2 veckor. Sen tänkte jag börja ta föräldrapenning från måndagen efter BF som är 6 maj. Så ser planen ut än så länge. Känns just nu som att det kanske hade vart skönt att gå lite tidigare ändå, men ja. Risken är ju att man går över 2 veckor och då blir det ju väldigt lång "ledighet".

• miinellaa

ah jag väntar mitt 2:a barn så det känns bra med en sån lång ledighet får juh ta dagar sedan från sambon med :)

• FruganH

Ja, det kan jag förstå. Skönt att få lite extra tid med första barnet innan bebisen kommer Glad

• miinellaa

hihi jaa precis ,var på MVC idag o pratade med bm om det och hon tyckte att det var bra ide ,eftersom jag jobbar på förskola är barnskötare, och fogarna bara låser sig när ja lägger mig efter arbets dagen.

• FruganH

Ja, som barnskötare så blir det ju en hel del spring och lyft, så då behöver du nog verkligen tid till vila.
    Har du också foglossning?
    Jag blev förvånad att jag fick problem med det så tidigt. Fick första problemen i ca v 9. Sen kom och gick det och nu verkar det vara här för att stanna. Men men, inte mycket att göra åt.

• miinellaa

jo lite  foglossning har jag men dt är faktiskt inte så  farligt som med sonen och då bar jag arbetslös:/ nu när ja jobbar långa dagar känner jag av den men annars är det bra.

längtar o vara ledig hahahahah :)

när ska du ha bebis?

• smultr0n

Jag är beräknad till 15 maj, kommer nog jobba fram till 22 april långfredagen, sedan ta ut semester några veckor. Förhoppningsvis har den lilla kommit sen. Fast jag har redan nu börjat längta väldigt mycket dit! :)

• Mamma till V

Är beräknad till 28 maj, tänker jobba till lånfredagen och sen tar jag ut 4 veckors semester. Hoppas att jag fortfarande mår lika bra så jag kan njuta av den sista tiden innan vi blir 3

• Charlott29

Jag är beräknad till den 21 maj och tänkte jobba till den sista april.
    Det känns helt rätt att få ta det lite lungt på slutet

• NinnaLilltroll

Jag är beräknad till 3 maj. Ska om allt går som det ska jobba fram till 15 april.
    Min barnmorska tjatar hela tiden om att jag inte ska räkna med att kunna jobba alls i april. Hon tycker att jag ska vara ledig så mycket jag kan nu och sedan vara ledig hela april. Tycker att det känns som väldigt länge. Men vem vet hon har kanske rätt :)
    Väntar första barnet.

Jag jobbar som förskollärare och det är redan nu i v 27 tugnt även om jag jobbar med de äldsta barnen och slipper lyft etc. Har även fått konstaterat att jag har foglossning.. så det slutar kanske med att jag inte kan jobba så länge som jag vill..

Svar på tråden när ska du ´som jobbar ta mammaledigt! Gäller Alla Oss maj mammor