• El66

Slemmigt bajs, vad är fel??????????

Min son har fått lös mage med mycket slem i (ursäkta språket men jag måste beskriva så ni förstår). Nästan 80 % av hans bajs består av genomskinliga slem! Det luktar illa och ser väldigt märkligt ut. Han mår bra annars och verkar pigg och glad. Jag misstänker att han kanske är allergisk mot något? Är det någon som har erfarenhet av detta och vet vad det kan vara?

Tack på förhand för Era svar!

• Svar på tråden Slemmigt bajs, vad är fel??????????
  • Ultima

Förkyld? Då kan det bli lite slemmigt i blöjan...

• El66
    Ultima skrev 2011-01-25 19:33:07 följande:
    Förkyld? Då kan det bli lite slemmigt i blöjan...
    Nej han är inte förkyld, däremot hade han maginfluensa för ett tag sedan.
  • eliten

Eller fått i sej för mycket frukt eller fibrer, min plutt kan bli så om han överdoserar äpplejuice, vindruvor och fullkornsflingor :)

• mammi 76

Så har min dotter också haft. Hon är 13 mån. Vi har gjort alla möjliga utredningar för allergier osv. Inget visade ngt. Barn kan få irriterad tarmslem hinna i perioder. Därav slemmet. Prova att ge "snäll" mat. uteslut fibrer, grönsaker osv under en period. Tillsätt extra fett i maten.
    Så länge ditt barn går upp i vikt o mår bra ska det inte vara något att oroa sig för. Man kan också tänka på att magen kan bli i obalans efter en magsjuka o det kan ta ett tag innan den hämtar sig igen. Vi fick även tips att ge lactiplus-probiotika som innehåller snälla bakterier. Finns inga biverkningar el nackdelar med att använda det.

Lycka till o hoppas att det löser sig. Jobbigt när ens älskades lilla mage krånglar

• pp08

Du kan ju ta det lugnt med mölkprodukter ett tag framöver. Utan att direkt behöver vara laktosintolerant eller mjölkallergiker kan små barn få problem med mjölkprodukter efter en magsjuka. det kan ta lite tid innan det blir bra igen.

Majs och risvälling eller gröt brukar ha lite stoppande funktion och är skönsamt för känsliga magar.

• Majan78

Så hade min 1,5 åring också i nån vecka efter maginfluensan.

♥ V 2007♥A 2009 ♥
  • jEnNiK

Vår son är 19 månader, och han fick slemmigt bajs varje gång tänderna va på g...

• El66

Tack snälla ni för alla svar! Jag känner mig mycket lugnare nu. Har dragit ner på fibrer och ska se om det blir bättre.

Tur att ni finns!!!!!! Solig

Svar på tråden Slemmigt bajs, vad är fel??????????