• isako

Spanien någon?!?

Hej alla!

Vi kommer inom kort flytta till Spanien - Fuengirola.
    Söker nu er som bor i spanien - eller har bott där.

Vill gärna be om tips, gorda råd, ideér mm
    - Eller kanske nya bekanskaper!?

Kram! 

• Svar på tråden Spanien någon?!?
  • isako
    lottizm skrev 2011-01-26 14:53:56 följande:
    här kan du fråga:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m50501655.html

mitt tips är väl att ha jobb innan ni flyttar för arbetslösheten är extremt hög. hur gamla är barnen, ska de gå på dagis eller skola? (dagis 0-3 år, skola 3-)
    Hej

Jobb har vi. Tillstånd etc etc har vi.
    Isak kommer att gå i svenska skolan , han kommer vara 7 när vi flyttar ner och Miriam är tänkt skall börja direkt i Spansk skola, då hon kommer vara 3 år när vi flyttar ner.  

Tack för tråden!! 
  • Cheesan

Hej!

Här är en familj till som är på väg till Fuengirola!
    Väntar vårt tredje barn i juni och i slutet av augusti flyttar vi, om planerna går som vi vill, söderöver för att spendera föräldraledigheten i varmare land.
    Vi har två tjejer födda 08 och 04. Den äldsta har fått plats på Svenska Skolan och kommer börja 1:an där i höst.

Kommer åka ner nu på sportlovet för att "lära känna" staden lite och ev få lite kontakter via skolan.

Kul att det är någon mer som planerar att göra detsamma!

• Våran vinterängel

Hej! Vi bor i Almuñecar, en väldigt typisk spansk liten stad öst om malaga. Min dotter går i spansk skola. Vi hade varken jobb eller kontakter när vi åkte, bara sa upp oss från jobb, sa upp lägenheten och drog. Allt har ordnat sig här nere. Jobb och så även fast vi inte kan spanska. Svenska, engelska och tro på sig själv kommer man långt på bara man vill. Lycka till!

• Pumpis

Hej !
    Mina föräldrar har haft semesterlägenhet i Fuengirola sen 98 så vi är där varje år . Nu funderar vi på att flytta utomlands och såklart står Spanien högt på listan. Vi är spansktalande båda två så det är ju ett stort plus.
     Det som skrämmer är vad man ska göra.. Både jag och min man är högutbildade och har ganska bra jobb här. Jag är f.n mammaledig med bebis nr 2 som är 4 mån.
    Vad funderar ni på att ägna er åt där? Det är ju inte riktigt guldläge för att öppna upp  nåt eget känns det som. Och jag vet inte om jag vill jobba vanliga spanska tider.. hmmm i valet och kvalet

Svar på tråden Spanien någon?!?