• tomcar1

Sevärdigheter på Mallorca ?

Hej !
    Ska för första gången åka till Mallorca i maj och jag vill ha så mycket tips ni bara kan ge, på vad man kan göra på ön. Vill ha tips på utflykter man kan göra, marknader, bra restauranger m.m Vi ska bo på hotel i Alcudia.
    /Carola

• Svar på tråden Sevärdigheter på Mallorca ?
  • ELHU

Sevärdheter kan jag inte tipsa om...
    Men vi åkte till ett Aqua äventyrsbad, åkte oxå till ett Aquarium med olika shower.

• Elli47

Sevärdheter... hyr bil och åk runt på ön är det allra bästa! Det är en fin ö!

• tomcar1

Okej, tack för tipsen hittills, men jag vill gärna ha fler om någon har ???

• Dixie

vi hyrde bil och åkte bla in till Palma och även till Soler, en mysig liten stad med apelsinodlingar!

• lillan kba

Droppstensgrottorna är en fantastisk upplevelse och håller med om Soller, ta tåget dit från Palma, det är ett långsamt och fönsterlöst tåg.

• kali86

Det enda "turistiga" vi gjorde när vi var nere var att ta bussen till Palma (från Magaluf) och sen åkte vi med apelsintåget till Soller. Jättemysig stad med lite torg osv, men själva resan dit var väl mest märkvärdig. Gammalt tåg genom gamla apelsin- och olivodlingar (om jag minns rätt) och sedan spårvagn sista biten.

Sen iof.. ehm.. jag o min nyblivne man köpte oss en gummibåt och åror och rodde ut till en ö strax utanför stranden, där vi hittade ödlor och så gick vi runt med viodeokamera :)
    Så åk runt, gå runt, spela minigolf (kul med äventyrsbanor) om det finns där, aqualand, gocart.. Kan inte komma på så mycket mer speciella saker.. upptäck ön!

• Punkster

Jag har aldrig åkt till Mallorca för att kolla på sevärdheter, men droppstensgrottorna är fina. Och om man letar noga uppe i bergen så kan man också hitta någon liten oturistig liten pittoresk by.

• tomcar1

Tack för alla tips och som en del av er skriver. Vi får utforska lite själva också : )

Svar på tråden Sevärdigheter på Mallorca ?