• Orpat

Ni som fått barn på Gävle sjukhus

Jag undrar om det finns någon som fått barn på Gävle sjukhus?

Jag bor mellan Hudiksvall och Gävle och funderar på att föda i Gävle den här gången.
    Förra barnet föddes i Hudiksvall och där var allt bra.

Så ni med erfarenhet av Gävle, bra och dåliga, skriv gärna och berätta.

• Svar på tråden Ni som fått barn på Gävle sjukhus
  • Tingen

Jag födde en son oktober -04 på Gävle sjukhus.
    Summan av min vistelse där tyckte jag enbart var positiv. Jag kan inte komma på en enda negativ sak om tiden vi var där.
    Fick en liten son med planerat snitt och jag tyckte att personalen var fantastisk och stöttande. De pushade hela tiden en i positiv riktining.
    Kanske lite negativt ändå att de så sent upptäckte att sonen hade gulsot. Det upptäcktes samma dag som vi skulle åka hem, men å andra sidan så förstår jag att det inte var så lätt att upptäcka eftersom jag är asiat och lite "gul" i hyn. Så det är inget jag belastar dem för

• musan

Planerar också att åka dit....Har tre sjukhus på samma avstånd att välja på...Mora, Hudiksvall eller Gävle. Men det är bäst väg till Gävle så det blir nog det.

• babyboom2

Våran dotter är född där aug-02, inget att klaga på, gullig personal.
    Vi kom in strax innan skiftbyte så det blev lite struligt, men ja hon kom ut iallafall :)
    Vi väntar vårat andra barn här i dagarna och åker då till Gävle...Jättegullig personal på BB med, hjälpsamma och det behövs ju vid första barnet....
    Lycka till!

• Unique

Jag kan bara instämma. Födde en pojke i Gävle sommaren 2003. Allt gick superbra!
    Och hemskt gullig personal... både på förlossningen (även om jag var rätt borta då ;)
    och BB.

• Frederica

hej!
    jag har inte fått barn än men var uppe på BB i tisdags på deras föräldrautbildning. Jag såg ju inget av förlossningen men BB lokalerna var mysiga och de i personalen som jag träffade var jättesnälla och hjälpsamma. Du kan ju gå in på www.lg.se och titta hur det ser ut.
    Lycka till!

Svar på tråden Ni som fått barn på Gävle sjukhus