• yngvefrej

Mobiltelefonen ringer upp nummer av sig självt

Det hände en konstig grej när jag var och gjorde ett jobb i ett hus i skogen, när jag skulle åka hem var klockan ca 23.30, innan jag gick ut ringdes ett nummer på telefonen, 253 eller något liknande nummer som inte finns, jag hörde rösten som säger att abonnenten inte finns eller vad det är de säger. När jag gått ut genom ytterdören hörde jag telefonen igen, då hade ett nummer med väderrapporter som finns i min kontaktlista ringts upp, jag använder aldrig det numret annars och telefonen har knapplås som går på efter 10 sekunder. Ännu konstigare blir det, ikväll när jag satt och tänkte på den här händelsen tog jag upp mobiltelefonen ur fickan, precis då ringdes ett annat nummer med aktiekurser upp som finns i min kontaktlista, detta är inget som brukar hända, tror inte det har hänt fler gånger än det här men helt säker kan jag inte vara. Tycker ni också det verkar skumt?

• Svar på tråden Mobiltelefonen ringer upp nummer av sig självt
  • I have a kid

TS tror inte att det är nått  onaturligt med det hela
     vad har du för telefon?

jag har en samsung touch wize å den kan ibland TROTS att knapplåset är på hitta på att ringa upp folk/ även svara ...

sen min förra  mobbe den var en  vanlig knapp telefon  då jag ska ringa  en från kontaktboken,
     så svara nån annan/ från annat län!! å han hör inte vadjag säger,, Utan säger bara hallå hallå

jag kollar sen om jag ringt fel NIX var min bästis nr som var uppringt!

• yngvefrej

Har en billig Nokia, det står inget modellnummer på den men den kostade bara 200:- har jag för mig.

• I have a kid
    yngvefrej skrev 2011-01-26 02:10:33 följande:
    Har en billig Nokia, det står inget modellnummer på den men den kostade bara 200:- har jag för mig.
    HMM varför tror du att det är nått ``onaturligt`` med det hela ??

Ja en sån telefon bör ju inte gör så  men men ( man vet aldrig) är ju teknisk sak
  • yngvefrej

Det mest konstiga är att det hände igen precis när jag satt och tänkte på den här händelsen, det har inte hänt sedan dess och det var nog ca 2 månader sedan jag var i huset i skogen.

• I have a kid
    yngvefrej skrev 2011-01-26 02:20:13 följande:
    Det mest konstiga är att det hände igen precis när jag satt och tänkte på den här händelsen, det har inte hänt sedan dess och det var nog ca 2 månader sedan jag var i huset i skogen.
    okey ( besök igen å händer det igen så skulle jag inte ta det som ett tekniskt fel)!
  • pågränsentillnervsammanbrott

Hej!

Har telefonen blivit blöt eller utsatt för fukt så kan den betee sig så där. Ta bort
    batteriet och låt telefonen ligga och "torka". Har du en knappsats som går att ta bort
    så ta bort den.
    Jag råkade ut för ett ofrivilligt dopp i somras och hade telefonen i bakfickan.
    Jag tog bort batteriet och försökte torka telefonen så gott jag kunde nere på stranden och 
    trodde att jag lyckats få bort allt vatten. På vägen hem började telefonen ringa upp
    de nummer jag hade i telefonboken, även till de kontakter jag har utomlands, så jag hade
    fullt upp med att lägga på luren hela tiden. Jag plockade isär telefonen när jag kom hem och
    den fick ligga och torka på ett hushållspapper ett par timmar. Jag blåste på den lite också.

Nu fungerar den iaf utmärkt.

Lycka till!

Svar på tråden Mobiltelefonen ringer upp nummer av sig självt