• Gustie

Fiskarhedenvillan, någon med erfarenhet?

Vi kikar lite och fantiserar om att någon gång kanske bygga ett nytt hus.

Jag ramlade över en annons från Fiskarhedenvillan, är det någon som har någon erfarenhet av dem?
    Det var första gången jag hörde talas om dem nämligen.

Eller är det någon som har bra tips om prisvärda husbyggare ?

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Svar på tråden Fiskarhedenvillan, någon med erfarenhet?
  • Mamma060812

Vi planerar att bygga ett FH, safiren, men förlängt.

Jag har fått väldigt bra bemötande hitills. Har funkat kanon, fåt svar på alla mina frågor direkt & fått väldigt bra & mycket information. 

Mycket går ju att googla sig till på nätet oxå

Nu väntar vi bara på tomt så vi kan komma igång 

• josssan84

Hej! Min mamma byggde för tre år sedan. Har vart helnöjda! Bra kvalité och lätta att ha att göra med. Helt ok pris!

Vi skall förmodligen bygga nästa år och har kontaktat dem. Tanken är att göra om domherren lite, men så hitta vi en onsalavilla som vi blev förälskade i, detta skulle dock inte kunna byggas i vårt område och då sa de på fiskarheden att de kunde rita upp ett liknande hus. Så väntar på offert nu. Men jag tror vi kör på dem just tack vare kvaliten på sakerna. Känns inte som ett lågbudgethus som vissa gör.

• Mamma060812
    josssan84 skrev 2011-02-08 16:40:16 följande:
    Hej! Min mamma byggde för tre år sedan. Har vart helnöjda! Bra kvalité och lätta att ha att göra med. Helt ok pris!

Vi skall förmodligen bygga nästa år och har kontaktat dem. Tanken är att göra om domherren lite, men så hitta vi en onsalavilla som vi blev förälskade i, detta skulle dock inte kunna byggas i vårt område och då sa de på fiskarheden att de kunde rita upp ett liknande hus. Så väntar på offert nu. Men jag tror vi kör på dem just tack vare kvaliten på sakerna. Känns inte som ett lågbudgethus som vissa gör.
    Kanon !

Vi skall träffa säljaren nu i veckan & kika på materialen osv. & få lite mer på fötterna.

Vi ska bygga Talgoxen, den dagen det blir dax  
  • lollsanT

Vi har byggt ett Fiskarheden, modell Doppingen. Vi är helnöjda med vårt hus och skulle vi bygga igen så är det ett nytt Fiskarheden som gäller.

• Thalis

Gå in på byggahus.se
    Det finmns många som är hur nöjda som helst med Fiskarheden!
    Ta för guds skull inte Borohus!

Snart mamma- igen!!
  • Mamma060812
    Thalis skrev 2011-02-11 19:07:34 följande:
    Gå in på byggahus.se
    Det finmns många som är hur nöjda som helst med Fiskarheden!
    Ta för guds skull inte Borohus!
    Ja jag har varit där & snurrar runt
  • Mamma060812
    lollsanT skrev 2011-02-11 18:49:15 följande:
    Vi har byggt ett Fiskarheden, modell Doppingen. Vi är helnöjda med vårt hus och skulle vi bygga igen så är det ett nytt Fiskarheden som gäller.
    Vad kul !

Nu verkar det som att det kan bli ett Lösvirkeshus istället, men inget är säkert ännu ! Väntar med spänning på vad veckan ger !! 
  • josssan84
    Mamma Cia skrev 2011-02-14 15:19:29 följande:
    Vad kul !

Nu verkar det som att det kan bli ett Lösvirkeshus istället, men inget är säkert ännu ! Väntar med spänning på vad veckan ger !! 
    Ni vet att de bygger husen i lösvirke va? Det är också därför bland annat som de är så populära.
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, någon med erfarenhet?