• A7411

Handdukar som inte suger!

Jag har köpt ett par badhanddukar som inte suger upp vattnet! Jag vet att man måste tvätta dem en eller två gånger först innan de blir bra, men de här är helt omöjliga, jag har tvättat dem 4-5 gånger nu men de suger ändå inte upp väta. Och så luddar de av sig på kroppen också. Någon som har något bra tips? Eller är det bara att tvätta och tvätta fler gånger?

• Svar på tråden Handdukar som inte suger!
  • lilja1111

reklamation! jag köpte handdukar på hemtex och de var precis så. usch säger jag bara.

• Dixie

det låter inte som bra handdukar!? 

torktumlar du dem?  

• UnderbaraMix

Lexington. Dyrare men håller i år efter år och är lika grymma efter 100 tvättar som efter 1

• A7411
    Dixie skrev 2011-01-26 11:29:08 följande:
    det låter inte som bra handdukar!? 

torktumlar du dem?  
    Nej, jag gjorde nog ett misstag som köpte dem, det var på en utförsäljning och de var jättebilliga. Jag har ingen torktumlare, annars hade det kanske hjälpt.
  • Den allsmäktige

Det du ska göra är att tvätta dem en gång utan sköljmedel. Det har fungerat för mina handdukar.

• Dixie
    A7411 skrev 2011-01-26 11:31:13 följande:
    Nej, jag gjorde nog ett misstag som köpte dem, det var på en utförsäljning och de var jättebilliga. Jag har ingen torktumlare, annars hade det kanske hjälpt.
    Ja, jag tycker mina handdukar blir hårda om de inte torktumlas......
  • A7411
    crossfit skrev 2011-01-26 11:39:04 följande:
    Koka dem, och låt bli sköljmedel
    Kan man göra det, de är gråsvarta och ska tvättas i 60 grader.
  • Lovey

Tvätta de utan sköljmedel, det rådet fick jag när jag köpte nya, och det funkar .

• Den allsmäktige

Nu kom jag på! Först ska handdukarna ligga och dra i kallt vatten, sen tvättas utan sköljmedel som jag skrev innan. Mina handdukar blev sådär mysigt sträva efter den behandlingen.

• A7411
    Den allsmäktige skrev 2011-01-26 12:00:49 följande:
    Nu kom jag på! Först ska handdukarna ligga och dra i kallt vatten, sen tvättas utan sköljmedel som jag skrev innan. Mina handdukar blev sådär mysigt sträva efter den behandlingen.
    Tack för tipset! Jag ska prova det. Jag använder nästan aldrig sköljmedel ändå.
  • straw2008

Kan bara svara att du ska tvätta de... hatar såna där flottiga handdukar som aldrig suger åt sig..

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • crossfit
    A7411 skrev 2011-01-26 11:42:40 följande:
    Kan man göra det, de är gråsvarta och ska tvättas i 60 grader.
    De lär ju inte bli sämre än innan av att kokas.
    Det brukar finnas ett program på maskinen som är "kok"-program fast det är bara 90grader.
    Mina handdukar har tålt den behandlingen och blivit bra efteråt.
  • SuzR

säger också Lexington. helt fantastiska. har inte många men jag slipper ju köpa fler eftersom dom håller tvätt efter tvätt, år efter år. Hemtex prövade jag men dom sög (inte)
    haha;)

• A7411
    SuzR skrev 2011-01-26 16:30:36 följande:

säger också Lexington. helt fantastiska. har inte många men jag slipper ju köpa fler eftersom dom håller tvätt efter tvätt, år efter år. Hemtex prövade jag men dom sög (inte)
    haha;)

Hihi, ja det suger med handdukar som inte suger! Glad
  • semama

Har också handdukar som inte suger åt sig vattnet. Jag använder aldrig sköljmedel och har tvättat dem minst 5 gånger. Jag har råkat ut för det här tidigare och frågade därför i affären om det var problem med dessa handdukar men hon svarade att det inte var några problem med dem. Skall prova ditt tips om att blötlägga dem i kallt vatten och sedan tvätta dem och funkar inte det så får jag köra dem på 90 grader vilket för övrigt jag fick ett tips av en rörmokare om att man skall köra tvättmaskinen på några tvättar då och då eftersom det rengör maskinen och ledningarna Glad

• Miss Juni

Det råkar man ju ut för ibland, och det är sååå irriterande!!

Det enda jag vet, rent allmänt, är att handdukar ska tvättas utan sköljmedel. Just för uppsugningsförmågan blir bättre då.

Svar på tråden Handdukar som inte suger!