• dooleys85

När badade ni badkar första gången efter förlossningen?

Väntade ni tills avslaget slutat helt eller fuskade ni och bada innan?

Fick min dotter för snart 4 veckor sedan och avslaget har inte slutat helt ibland är det ingenting på flera dar men så kommer det lite lite grann igen.
    Så himla sugen på att lägga mig i badkaret ikväll men känns ju samtidigt onödigt riskera få infektion, men om man rengör badkaret innan och duschar och tvättar kroppen innan så borde det väl kunna minimera infektionsrisken lite grann i alla fall?Glad
    Så hur har ni gjort tjejer?

¸.?*¨*?☆ Isaac 051109, Elias 080923, Nova 101231☆?*¨*?¸.
  • Svar på tråden När badade ni badkar första gången efter förlossningen?
  • Kakans

Nej gud inget fusk! Väntade tills avslaget slutade komma.. ´
    Jag tycker du ska vänta! Det är inte värt det att få en infketion i livmodern!
    Om det är 4 veckor sedan du fick din lilla kanske du kan hoppas på att avslaget har slutat om ca 2 veckor.

• dooleys85

Nej ni har nog rätt, har jag klarat mig 4 veckor klarar jag mig nog ett par veckor tillFlört.

Tack för era svar!

• Kakans
    IsaacsEliasMamma skrev 2011-01-26 12:17:44 följande:
    Nej ni har nog rätt, har jag klarat mig 4 veckor klarar jag mig nog ett par veckor tillFlört.

Tack för era svar!
    Ta ett fot bad och så ber du sambon massera och fila dom fina..=)))
  • dooleys85
    Kakans skrev 2011-01-26 12:21:26 följande:
    Ta ett fot bad och så ber du sambon massera och fila dom fina..=)))
    Vilken bra ideTungan ute
  • pluvdo

Uppriktigt sagt så badade jag typ en vecka efter förlossningen, om ens det...

• Kakans
    IsaacsEliasMamma skrev 2011-01-26 12:27:03 följande:
    Vilken bra ideTungan ute
    Haha! =) Ha det så härligt!!
  • lillnageln

Åh det kunde varit jag som skrivit detta inlägg, jag har också en bebis på 4 veckor och är så himla badsugen! Men jag har också fortfarande lite avslag och ska hålla mig tills det är helt borta. Som sagt; har man klarat sig så här länge så kan man vänta lite till, för om man får en infektion lär man inte få bada på länge...

• dooleys85
    lillnageln skrev 2011-01-28 21:30:35 följande:
    Åh det kunde varit jag som skrivit detta inlägg, jag har också en bebis på 4 veckor och är så himla badsugen! Men jag har också fortfarande lite avslag och ska hålla mig tills det är helt borta. Som sagt; har man klarat sig så här länge så kan man vänta lite till, för om man får en infektion lär man inte få bada på länge...

Nej är nog lika bra att vänta.Glad

• dripdrop

Jag trodde det var väck efter typ 5 v... Badade men sen kom det lite lite nån dag efter. Blev alldeles hispig men det verkar lugnt än så länge. Men nu väntar jag!

• Smulan 89

Jag badade första gången idag efter förlossningen och det har gått 3 månader snart.

• Momalicious

Badade typ fyra veckor efter fl men mitt avslag slutade ca 3 veckor efter, annars hade jag väntat :)

• Lindreas

Efter tre-fyra veckor eller så. Avslaget var nästan borta, och jag badade inte någon lång stund. Jag fick godkänt av läkaren på bb faktiskt.

• dooleys85

Jag har badat 2 gånger nu eftersom jag trodde avslaget var borta eftersom jag inte haft det på en vecka men sen kom det lite igen, nu har det gått ett par dar och verkat klara mig från infektion i alla fallGlad

• plastkotte

jag badade efter typ 3-4 dagar, jag bor i england och pratade med min BM hon sa att så länge jag tvättade badkaret ordentligt med antibakteriell rengöring så var det ingen fara, och min svärmor sa samma sak, hon har fött 3 barn och också badat badkar bara dagar efter utan problem, huvudsaken är att man rengör badkaret ordentligt, jag sprayade med antibakteriell spray och skrubbade ur badkaret ordentligt varje gång, och så använde jag några droppar tea tree oil i varje bad, min BM sa att det var bra mot bakterier och hjälper till att läka.

Jag har inte haft några som helst problem, och avslaget var borta ca 3 veckor efter förlossningen.
    Kan även tillägga att jag hade en superjobbig förlossning sprack nästintill så mycket man kan spricka,
    Här får man 1-4 när man spricker, och jag hamnade på 3. Men läkte superbra! Nu är det snart 9 veckor sen, och jag är helt återställd sen 5 veckor tillbaks.

• dooleys85
    plastkotte skrev 2011-02-12 18:29:45 följande:
    jag badade efter typ 3-4 dagar, jag bor i england och pratade med min BM hon sa att så länge jag tvättade badkaret ordentligt med antibakteriell rengöring så var det ingen fara, och min svärmor sa samma sak, hon har fött 3 barn och också badat badkar bara dagar efter utan problem, huvudsaken är att man rengör badkaret ordentligt, jag sprayade med antibakteriell spray och skrubbade ur badkaret ordentligt varje gång, och så använde jag några droppar tea tree oil i varje bad, min BM sa att det var bra mot bakterier och hjälper till att läka.

Jag har inte haft några som helst problem, och avslaget var borta ca 3 veckor efter förlossningen.
    Kan även tillägga att jag hade en superjobbig förlossning sprack nästintill så mycket man kan spricka,
    Här får man 1-4 när man spricker, och jag hamnade på 3. Men läkte superbra! Nu är det snart 9 veckor sen, och jag är helt återställd sen 5 veckor tillbaks.

Vad skönt att det läkt så fortGlad
Svar på tråden När badade ni badkar första gången efter förlossningen?