Vad är rimligt för min sambo att betala?
Min sambo flyttade ifrån sin lgh i sommras, hem till mig och mitt hus. Tanken är den att han ska köpa in sig på halva huset, jag har idag lån på ca 2 milj. Men nu har han blivit arbetslös och vio ska ha barn i April. Han har jobbat som snickare så jobb är inget svårt för honom att få men han ligger lite lågt nu eftersom vi snart ska bli föräldrar. Jag har eget företag och tjänar ca 25 000 i månaden. Han fick ut runt 20 men nu är han som sagt utan jobb men han har ju a kassa så länge..
Hur mycket tycker ni han borde betala varje månad? Som det har varit nu så har han förit över 5 000 i månaden till vårat matkonto, som jag har hand om. Jag betalar alla räkningar, men det känns lite som att jag inte kan göra något för alla pengar går till räkningar/hus m.m. medans han kan lägga undan x antal tusen och köpa något som han vill ha till sin bil eller vad det nu är.
Har tagit upp det med honom ang hur mkt han ska betala och som sagt så bestämde vi innan han flytta hit att han skulle stå för maten. Men nu är han arbetslös, och han tycker inte att han ska betala något? Men han får endå ut 80 procent utav sin lön, detta är första månaden som han är arbetslös. Klart jag inte vill att han ska betala allt när han inte äger huset men just nu känns det inge vidare för han tycker ja bara tjatar medan jag själv går runt med en klump i magen. Hur mkt borde han betala nu när han går hemma utan jobb?