• babyfamily

fler som är gravida o aldrig slutar spy?

Någon mer än jag som är gravid efter v.12 och mår skit...Jag har inte kunnat röra mig från säng och toalett på 2 månader. Har bara spytt o spytt o varit helt slut. Nu har jag börjat jobba så det är ju lite bättre men varje vaken minut är en plåga och jag spyr fortfarande och det sitter heeela tiden en klump i halsen. Det är värst på kvällen så jag lägger mig gärna tidigt men det är inte så lätt o sova. Jag kämpar hela tiden med att jag inte ska vara tom i magen så jag måste äta nästan hela tiden. Men jag måste oxå äta rätt för äter jag något som magen eller hjärnan inte tycker om just den dagen så spyr jag. Jag kan spy av dofter men även av att tänka på mat eller godis. Jag hade det likadant med min son men det blev mildare och mildare och tillslut gick det över direkt..jag blir deprimerad och orkar snart inget mer inget hjälper....

• Svar på tråden fler som är gravida o aldrig slutar spy?
  • Rundabullar

Stackare! Obestämd Jag mådde illa ännu i v 18, men efter det har jag mått förträffligt och fått gå helt utan krämpor. (v 34 idag)

Fast i v 16 ville jag strypa alla som kom och sade att "det går över i v 13". Hoppas det lättar snart för dig!!

mvh 

• Linda1986

Hej här är en till som verkligen snart ger upp..
    Jag började spy i vecka 6 är nu i vecka 21. Jag har varit helttidsjukskirven sedan slutet av okt. Finns ingen möjlighet för mig att orka jobba. Varannan vecka försöker jag ha min dotter sedan ett tidigare förhållande hon är nu 2,5 år. Man känner sig hemsk som inte orkar vara en riktig mamma. Idag så vaknade jag av att jag också har fått maginfluensa. Kommer ur alla ändar idag. Fick ringa min dotters pappa och be honom ta henne. Han tar henne uta problem men man känner sig hemsk. Jag hade lovat henne att hon skulle få baka idag och imorgon följa med och lyssna på bebisen men vad ska man göra.

Jag har varit inne på sjukhus tre gånger för droppbehandling. Jag är nu glad att jag har kommit förbi vecka 18 då jag nu inte kan göra abort. Min nuvarande sambo ser så mycket fram emot att bli pappa så jag får sådan skuld känslor när jag inte alls trvis i graviditeten. Jag försöker snällt förklara för honom hur jag känner mig har svårt att säga hur jag verkligen mår.

• ludan8

Vilken vecka är du i nu TS? Klarar du verkligen av att jobba som det är nu?
    Här är med en som spyr spyr och spyr... Det började i v.6 och håller i sej än.. Idag går jag in i v26.
    Jag äter lergigan och har provat alla huskurer som finns. Inget hjälper. Jag är sjukt deppig och vissa
    dagar vill jag inte ens leva mer.
    Jag har varit heltidssjukskriven sen v6 och kommer nog fortsätta vara det ett tag, har ingen ork i kroppen..
    plågas av dåligt samvete för att jag inte längre kan glädjas åt graviditeten, vill bara att detta helvetet ska vara över.
    Jag o min sambo längtade verkligen efter detta, att få vara gravida och mysa runt och planera, det känns som ett slag i magen. Som tur är han ett stort stöd och ställer verkligen upp.
    Hoppas ni andra har lika omtänksamma män som den jag har..

• mamma201107

Har också stora problem med graviditetsillamående, känner att man inte kan njuta lika mycket som man kanske ska göra.
    Har nyligen blivit utskriven från sjukhuset där jag legat några dagar och fått näringsdropp, äter två sorters mediciner men spyr ändå... Visste inte att det skulle kännas så här att vara gravid, men det är ju värt det, förhoppningsvis.
    Får även akupunktur behandling på lasarettet tre gånger i veckan, är i v12 nu..
    Spyr på alla som säger att de aldrig mått så bra som när de var gravida.. aldrig en uns av illamående..

• MammaHela

Jag spydde dagligen tills sonen föddes, dum som jag var så har jag varit gravid efter den graviditeten. Just nu är det asjobbigt, men det går över någon gång.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • babyfamily

Jag är bara i vecka 13 nu så jag hoppas det går över men det är riktigt hemskt känns som jag är sjuk eller att något är alvarligt fel. skulle vilja ha 3 barn men detta blir nog det sista, jag till och med längtar till den plågsamma förlossningen. Den är banemej bättre än att gå runt med detta. Jag  jobbade inte i början nu har jag börjat jobba lite och jag mår ju likadant där som hemma så det kvittar nästan var jag är. Men nu har jag jobbat 5 dagar i rad och idag första dagen ledig är jag helt slut och min pojkvänn jobbar så min son springer bara runt och stökar till. Jag orkar inte städa eller enns säga till han att inte stöka ner orkar knappt prata. Fick slänga in snabbmat till han i dag och själv klarar jag bara av mackor idag. Konstigt att jag gått upp i vikt även då jag spyr så myck har gått upp 4 kilo. Och det är inte om magen bara om låren o rumpan. Hehe märkligt. Har oxå planerat in en semester i vår/sommar så jag hoppas verkligen det blir bättre :( Hoppas ni andra oxå blir det lider med er!!

• Miew

Jag lider med er, och har ingen direkt solskenshistoria att komma med.
    Jag spydde som en gris ända tills dagen jag födde
    Det gjorde min mamma också. Jag blev inlagd flera gånger med dropp, usch.
    Jag dör hellre än är gravid en gång till(har tre barn).

Viggo & Gry & Veras mamma
  • Cea

Usch, nu blir jag orolig att det aldrig ska gå över! Jag är bara i vecka 12, men har mått illa konstant sedan vecka 5. Det är min första graviditet och jag längtar så efter att få en riktig bäbismage, men hittills har jag gått ner 9 kg!

Det är tufft att jobba och det känns som man är "sämre på att vara gravid" än andra.
    "Det är ett naturligt tillstånd och jag kör spinning 5 dagar i veckan fast jag är gravid och bla bla....
    Jag är glad om jag kommer upp ur sängen ens...

Men som alla så vänligt påpekar stup i kvarten, det är väl värt det i slutändan.... Dock stoppar jag nog en gaffel i ögat på nästa person som säger det till mig :P

• Linda1986
    Cea skrev 2011-01-26 20:40:04 följande:
    Usch, nu blir jag orolig att det aldrig ska gå över! Jag är bara i vecka 12, men har mått illa konstant sedan vecka 5. Det är min första graviditet och jag längtar så efter att få en riktig bäbismage, men hittills har jag gått ner 9 kg!

Det är tufft att jobba och det känns som man är "sämre på att vara gravid" än andra.
    "Det är ett naturligt tillstånd och jag kör spinning 5 dagar i veckan fast jag är gravid och bla bla....
    Jag är glad om jag kommer upp ur sängen ens...

Men som alla så vänligt påpekar stup i kvarten, det är väl värt det i slutändan.... Dock stoppar jag nog en gaffel i ögat på nästa person som säger det till mig :P

ÅÅÅ precis så känner jag att man är sämre på att vara gravid. Sen ger alla en olika veckor som illamåendet går över så man får nya förhoppningar och när man v'äl kommer ditt och det inte slutar så blir man så deppig. Ska träffa min BM imorgon och min läkare på fredag jag är helt slut vet ej hur länge till jag orkar. Man vill verkligen ge upp. Detta är som sagt min sambos första barn så man vill ju vara glad för hans skull. Han lyser som en sol när han pratar om bebisen
  • Cea
    Linda1986 skrev 2011-01-26 20:53:42 följande:
    ÅÅÅ precis så känner jag att man är sämre på att vara gravid. Sen ger alla en olika veckor som illamåendet går över så man får nya förhoppningar och när man v'äl kommer ditt och det inte slutar så blir man så deppig. Ska träffa min BM imorgon och min läkare på fredag jag är helt slut vet ej hur länge till jag orkar. Man vill verkligen ge upp. Detta är som sagt min sambos första barn så man vill ju vara glad för hans skull. Han lyser som en sol när han pratar om bebisen
    Precis så är det med min sambo också! Han är så glad, och blir nästan arg på mig för att jag inte är överlycklig 24/7. Men jag har inte energi över till att skutta runt och vara lycklig just nu.

Nu är jag inte ens i närheten av dina 21 veckor, men har jag lika otur som du kommer jag nog be om att bli lagd i koma tills det är färdigt! 

Hoppas du får må bättre snart!
Svar på tråden fler som är gravida o aldrig slutar spy?