Kostar att få läkarintyg?
Har en dotter på snart 4 år och är föräldraledig med min son som snart är 5 månader. Dotter går på dagis 3 h om dagen ((8.30-11.30).
Sonen har blivit allt gnälligare och skrikigare, han har fått jättefula eksem över hela kroppen och nässelutslag när vi provat en del smakportioner. Vi har varit på div läkarbesök och väntar på att bli kallade till allergimottagningen pga misstanke om multipla allergier. Han har fått börja med mjölkfri ersättning och det har inte varit det lättaste....
På det hela taget är det lite rörigt här hemma nu och dottern hamnar i kläm då jag blir sittandes mycket med sonen som har det jobbigt just nu, samt då jag är trött och irriterad pga alla vaknätter och allt gnäll. Hon har dessutom börjat slåss och skrika åt oss här hemma vilket inte gör saken bättre.
Vid läkarbesök i måndags på vc lovade läkaren att skriva ett intyg gällande dottern, att han rekommenderade utökad tid i förskolan för henne tills det har blivit lite lugnare här hemma.
Idag ringde BVC-sköterskan och meddelande att intyget fanns att hämta, MEN att läkaren ville ha 250 kronor för det när jag hämtar ut det!!
Är det verkligen rimligt att kräva 250 kronor för ett intyg när det är en rekommendation från honom och då jag dessutom suttit hos honom på ett läkarbesök och vi har samtalat om intyget och han inte då nämnt något om det??
BVC-sköterskan beklagade kostnaden. Hon hade försökt tala med läkaren om att åtminstone sänka kostnaden, men han hade stått på sig.
Antar att det bara är att ta fram plånboken, men jag undrar om det bara är jag som tycker att det är konstigt att läkaren kräver pengar för ett sådant intyg??