• Mamma8502

Är min piercing infekterad?

Jah gjorde en labret för 1 vecka sedan privat..

Den svider ibland, speciellt när jag tar koksaltlösning, men det va det jag fick för att den skulle läka, bästa sättet, käner att huden torkar ut mycket men smörjer runt om med en parfymfri lotion och smycket..

Svider lite innanför men inget var, bara kroppsvätska och runt om piercing är det rosa, men inget irriterande och det kliar inte.

Va tror ni?

• Svar på tråden Är min piercing infekterad?
  • Veritas18

Tror inte det är en infektion men värt att kolla upp kanske. Du får iofs inte smörja in med någonting. Ibland kanske man måste använda en speciell tvål men aldrig smörja.

• magyarisch

Du har inte övertvättat den? Då kan det bli lite knas :)
    Prova att INTE smörja med den salvan du köpte, och rengör som vanlig morgon o kväll..

• sannameds

Jag tror inte att du ska tvätta för ofta med koksalt, det torkar som sagt ut och kan ge mer skada än nytta och smörj inte in heller. Testa en parfymfri tvål, ludda upp och tvätta runt om och skölj av med rikligt med vatten.

• magyarisch
    sannameds skrev 2011-01-28 03:30:53 följande:
    Jag tror inte att du ska tvätta för ofta med koksalt, det torkar som sagt ut och kan ge mer skada än nytta och smörj inte in heller. Testa en parfymfri tvål, ludda upp och tvätta runt om och skölj av med rikligt med vatten.
    Men man ska helst använda sig av EN produkt att tvätta sin piercing med...inte mer..
Svar på tråden Är min piercing infekterad?