• Kelly1994

Tråden om våra pluttar! :)

Har precis skaffat hamster och har fått en liten social och aktiv dvärghamster. Jag kan inte få nog av honom! Har haft en riktigt tråkig hamster för några år sedan, men då var mitt intresse bristande, kan ha berott på det.

Tänkte vi kunde snacka lite om våra gnagare, ge tips och allt annat mysigt :) Visa gärna bilder eller länka till videos och så är jag nyfiken på att höra vad de heter! :)

• Svar på tråden Tråden om våra pluttar! :)
  • Pussakaninen

Har
    13 Råttor, 4 finska importer & en dansk import
    1 dv hamster (robbe)
    2 gerbiler
    2 kaniner, 1 "svensk hare" & en renrasig Rex. Haren är msv klassad i kaninhoppning.
    (även katt & hund)

Jag bedriver rått uppfödning i sammarbete med min mamma. jag hade även kanin uppfödning innan och hade 12 kaniner sammtidigt. Tävlade kanin hoppning imprencip varige helg. Sålde dock alla utom 4 då jag började på internat skola där djuren inte kunde följa med.
    Jag tänker vänta tills jag får en egen lägenhet som jag förhoppningsvis får nu iaf innan sommaren. Då tänker jag börja föda upp även gerbiler & kaninerna får stanna i väldigt liten mängd dock. Råttorna kommer jag alltid hålla på med.

är reggad Rått & Kanin uppfödare i SSV, gerbilerna kommer jag även bli reggad i när jag har haft mina första kullar (har haft gerbil bebisar innan)
    Går även provår i SRS med mamma
    Och är Kanin dommare i SSV + sitter i styrelsen.

Så mitt smådjurs intresse är ganska stort ;)

• Kelly1994

Oj haha, det där blev mycket på en gång, kan knappt få in i huvudet hur mycket djur du har! Var har/hade du alla burar?
    Har du några favoriter?
    Är det stor skillnad mellan råttorna t.ex, har dem tydligt egna personligheter?
    :D

• Pussakaninen
    Jag har även 2 marsvin, två skinnys - haha blev för mycket djur så att jag glömde dem :P
    har tidigare haft (utöver det som jag redan äger)
    x Guld hamster
    2 dv hamster (cambel)
    3 Möss
    4 Stäpp Lämmel
    Skulle även bli ägare till en ekorre, men han rymde kvällen innan kan skulle levereras -.- !! :(
  • Kelly1994
    Pussakaninen skrev 2011-01-26 20:16:10 följande:
    Jag har även 2 marsvin, två skinnys - haha blev för mycket djur så att jag glömde dem :P
    har tidigare haft (utöver det som jag redan äger)
    x Guld hamster
    2 dv hamster (cambel)
    3 Möss
    4 Stäpp Lämmel
    Skulle även bli ägare till en ekorre, men han rymde kvällen innan kan skulle levereras -.- !! :(
    Hahaha OJ vad mycket djur! Du lär ju ha en hel farm! :O När du berättade först så tänkte jag ett helt vardagsrum fullt med burar ;)
    En ekorre?! :O
  • Pussakaninen
    Kelly1994 skrev 2011-01-26 20:15:51 följande:

Oj haha, det där blev mycket på en gång, kan knappt få in i huvudet hur mycket djur du har! Var har/hade du alla burar?
    Har du några favoriter?
    Är det stor skillnad mellan råttorna t.ex, har dem tydligt egna personligheter?
    :D

Kaninerna bor utomhus, när jag hade 12 så använde jag ett stall :) så alla fick en varsin stor och fin hästbox, förutom en buse som hoppade över boxdörren -.- haha.

Råttorna har jag i en stor pappegojj bur, dom bor i tvrummet då det kan bli lite kallt på mitt rum under natten, speciellt på vintern. Marsvina också då dom är nakna.

Men gerbilerna & hamstern bor uppe på mitt rum :) Så det är inte så mycket burar egentligen. Var värre när jag födde upp snäackor. Då hade jag ju 5 stora terarium fulla med dom miraklena :) Fick dom sälja allt när jag började på internatet :(

Ångrar att jag sålde allt... Nu har jag iaf hoppat av den skolan och börjat på en annan, SKÖNT! Men tänkte vänta med att skaffa mer djur innan jag har hittat mitt egna place. haha, då kommer pojkvännen få göra plats för mig! mohaha
  • Pussakaninen
    Kelly1994 skrev 2011-01-26 20:17:41 följande:
    Hahaha OJ vad mycket djur! Du lär ju ha en hel farm! :O När du berättade först så tänkte jag ett helt vardagsrum fullt med burar ;)
    En ekorre?! :O
    haha nejnej. Jag har faktiskt bara 2 burar i tv rummet, 1 två fackare till kaninerna utomhus & två burar på rummet, så det är inte så mycket :)

Japp en sibirisk sötnos :) Ägaren kunde inte ha kvar honom.
  • Kelly1994
    Pussakaninen skrev 2011-01-26 20:21:03 följande:
    Kaninerna bor utomhus, när jag hade 12 så använde jag ett stall :) så alla fick en varsin stor och fin hästbox, förutom en buse som hoppade över boxdörren -.- haha.

Råttorna har jag i en stor pappegojj bur, dom bor i tvrummet då det kan bli lite kallt på mitt rum under natten, speciellt på vintern. Marsvina också då dom är nakna.

Men gerbilerna & hamstern bor uppe på mitt rum :) Så det är inte så mycket burar egentligen. Var värre när jag födde upp snäackor. Då hade jag ju 5 stora terarium fulla med dom miraklena :) Fick dom sälja allt när jag började på internatet :(

Ångrar att jag sålde allt... Nu har jag iaf hoppat av den skolan och börjat på en annan, SKÖNT! Men tänkte vänta med att skaffa mer djur innan jag har hittat mitt egna place. haha, då kommer pojkvännen få göra plats för mig! mohaha

Kan inte tänka mig lyckligare kaniner än dina. En alldeles egen box, låter som en dröm! :) Ser du skillnad på alla? Aldrig haft många gnagare, så vet inte om man ser skillnad på dem faktiskt haha ;)
    Låter verkligen som att du har hittat din passion i livet! :D
  • Pussakaninen
    Kelly1994 skrev 2011-01-26 20:31:30 följande:

Kan inte tänka mig lyckligare kaniner än dina. En alldeles egen box, låter som en dröm! :) Ser du skillnad på alla? Aldrig haft många gnagare, så vet inte om man ser skillnad på dem faktiskt haha ;)
    Låter verkligen som att du har hittat din passion i livet! :D
    Japp dom trivdes jätte bra :)! Förutom lilla tex som fick bo i en liten kråkbur, haha. Den "snor ungen" rymde ut ur allt! Hopplös :)

Ja klart jag kan se skillnad på dem :) Kan alla uppfödarnamn på alla mina djur jag haft, även födelsedatum :) Möjligt att jag inte kan alla råttornas då jag haft upp imot 100 råttor totalt under mina dagar.

Djur kommer jag alltid hålla på med :) Älskar det ;) Har nog ägt det mesta som man kan äga faktiskt. Allt ifrån ödlor till möss liksom...

men lycka till med din Hamster :)! vad är det för art?
  • Kelly1994

Pussakaninen skrev 2011-01-26 20:39:39 följande:
    Japp dom trivdes jätte bra :)! Förutom lilla tex som fick bo i en liten kråkbur, haha. Den "snor ungen" rymde ut ur allt! Hopplös :)

Ja klart jag kan se skillnad på dem :) Kan alla uppfödarnamn på alla mina djur jag haft, även födelsedatum :) Möjligt att jag inte kan alla råttornas då jag haft upp imot 100 råttor totalt under mina dagar.

Djur kommer jag alltid hålla på med :) Älskar det ;) Har nog ägt det mesta som man kan äga faktiskt. Allt ifrån ödlor till möss liksom...

men lycka till med din Hamster :)! vad är det för art?
    Jag vet inte så mycket om djur som du verkar veta, men jag vet iaf att min hamster är en dvärghamster ;) Lilla Simba på bilden här under! :D Jag har en UNDERBAR katt också som jag inte riktigt visste hur hon skulle reagera, men hon observerar och nosar bara. Hunden har stått och kollat på honom sen han kom hit haha. :) 
  • Pussakaninen
    Kelly1994 skrev 2011-01-26 22:11:24 följande:
    Jag vet inte så mycket om djur som du verkar veta, men jag vet iaf att min hamster är en dvärghamster ;) Lilla Simba på bilden här under! :D Jag har en UNDERBAR katt också som jag inte riktigt visste hur hon skulle reagera, men hon observerar och nosar bara. Hunden har stått och kollat på honom sen han kom hit haha. :) 
    Det ser ut som om du fått en liten Cambel eller möjligtvis vintervit :) Vanliga djuraffärs hamstrar :)
    haha, jag kan tänka mig det.. Min kisse är så van så hon följer med på alla utställningar och sover i min väska eller i kaninernas hage :P Dock har jag haft henne sen ca 6 veckors ålder, så hon var väldigt tidig att flytta hit om man säger så..

Ge dom lite tid :D, dom brukar tröttna efter ett tag när de vet vad de håller på med ^^
Svar på tråden Tråden om våra pluttar! :)