• Nenne2

Vårtmedel

Jag har fått två vårtor på vardera trampdyna under fötterna, gör svinont att gå utan strumpor. Nu undrar jag om man får ta vårtmedel när man är gravid? Man får ju exempelvis inte ta munsårssalva vid munsår, så jag vill kolla hur det ligger till med just vårtmedel.

• Svar på tråden Vårtmedel
  • Vitvå

I detta läget är det nog bättre om du frågar på apoteket eller vårdcentralen (eller på www.fass.se ) så att du får svar...

Här tycker jag att det ibland har en tendens att bli ganska många "jag har hört att.."-svar osv...bättre att fråga folk med utbildning tycker jag...eller ring din BM, det brukar jag göra!

• Stora

Jag har aco vårtmedel stark och det är OK om man behandlar små partier. Salicylsyran går över till fostret men i de mängderna är det ingen fara står det på bipackseldeln. Så två vårtor är helt OK. Jag använder det inte varje dag.

• Samuel B

Hej!

Vill tacka så hjärtligt för Acetocaustin !! Beställde medlet i vårvintras åt min 10 åriga dotter som har haft många vårtor både på fötterna och händerna i flera år. Vi har försökt med alla konster som säljs på marknaden och andra "dunderkurer". Nu är nästan alla vårtor borta efter några månaders behandling med Acetocaustin! Lite finns ännu kvar på den ena hälen men det är bara en tidsfråga. Tjejen är jättenöjd. Tack! Jag skall rekommendera medlet åt alla kända vårt-innehavare i Sverige och Finland!

Svar på tråden Vårtmedel