• MissMurrig

Bra jobb utan utbildning????

Är så trött på mitt jobb nu! Har någon ett tips på ett jobb med någorlunda bra arbetstider, inte kvällar och helst inte helger, där man inte behöver någon utbildning????

Eller kanske en där man kan studera i 1-2 år och det är en utbildning man ganska lätt kan komma in??

Arbetar i butik och säljer kläder, orkar inte med bemötandet från ledningen. Jag SKA kunna ta 3-4 helger i månaden och/eller 3-4 kvällar i veckan, men när fasen ska man kunna hämta sitt barn på dagis?? Blää...

Lönen är inte så viktig. Men det ska ju inte vara svintråkigt eller jobbigt....

• Svar på tråden Bra jobb utan utbildning????
  • MissMurrig

Ingen?? Shit pommes frites... Jag är dödsdömd. Gillar ju att jobba i butik, men va f,,,, Jag ska acceptera att jobba 25%, helst bara helger... och om jag arbetar vardagar så är det kväller.. wtf? Finns det några kontorsjobb alls som inte kräver utbildning? And no thank you till försäljning via telefon. Aldrig. 

• Tecken

Det finns ju olika typer av butiksjobb. Det finns ju t ex butiker som säljer arbetskläder eller affärer för hantverkare. De kan t ex ha öppet endast vardagar 6-15. Finns det någon dylik butik där du bor?

• Iduns

Sök receptionsjobb, eller kontor.
    Jag har arbetat på kontor innan min sjukskrivning. Hade 18.500 i lön och jobbade 8-17 måndag-fredag.

Och efter mammaledigheten börjar jag som ekonomiassistent på ett mindre företag och kommer ha 24.000 kr i ingångslön jobbar måndag- onsdag 8-17 Torsdag 8-15.30 och ledig fredagar. Med möjlighet att flexa och jobba hemifrån.
    har ingen gymnasieutbildning utan har arbetat mig uppåt och sökt jobb där dom igentligen vill ha folk med utbildning.

• MissMurrig

Jo borde ju finnas såna butiker här, Goteborg... Receptionist.. ja, kanske det.

Svar på tråden Bra jobb utan utbildning????