Tips på bra Familjerätts advokat?? Please Viktigt
Hej har en viktig fråga behöver komma i kontakt med en riktigt bra advokat inom familjerätt är det någon som har förslag?
Behövs och uppskattas
Hej har en viktig fråga behöver komma i kontakt med en riktigt bra advokat inom familjerätt är det någon som har förslag?
Behövs och uppskattas
Kom igen...puff puff
Ja alltså... det beror ju på var i Sverige du bor...
Men här i Sthlm finns en advokat som heter Theddo Rother-Schirren. Har inte själv anlitat honom, men har haft honom som lärare när jag läste avsnittet om familjerätt på min juristutbildning. Gillade honom skarpt och han är mycket kunnig och duktig. Vet dock inte på vilken byrå han jobbar, men han har ju ett ovanligt namn så han kan inte vara svår att få tag i.
Ett känt namn är ju annars Lotta Insulander-Lindh som också jobbar i Sthlm. Vet att hon sysslar med vårdnadsfrågor men vet inte helt 100% om hon även sysslar med övrig familjerätt också. Det gör hon dock med största sannolikhet. Hon är känd för att.... ja vad ska man säga... vara duktig men gå ganska hårt fram med motparten om man säger så...
tack tack uppskattar verkligen tipsen ska undersöka direkt
puff
Jag har haft kontakt med en advokat ang. vårdnad.
Han heter Peter Holmgren.
Jag tycker han är toppen :)
tack ska kolla upp
Lotta Insulander-Lindh är väl den mest kända advvokaten som ägnar sig åt familjerätt i en lite vidare bemärkelse.
Hon har sitt kontor på Humlegårdsgatan 5, alldeles vid Östermalms torg.
Om jag inte är fel ute har hennes konkurereande kollegor ett stort förtroende henne, eftersom hon valdes till ordförande för Advokatsamfundets stockholmsavdelning.
Jag har själv träffat henne (tjänstens vägnar) och tycker att hon är extremt trevlig och verkar vara en duktig advokat.
Min mamma vann vårdnaden om oss med Lotta Insulander-Lindh