• MissLaila

Ska bara tjejer ha strumpbyxor?

Vi använder strumpbyxor på våran lilla kille på 1 år, och har gjort det enda sen han föddes..
    Men det är så dåligt utbud av strumpbyxor utan spets och blommor.. Jag har tittat runt i butiker och på nätet, hittar man ens strumpbyxor så finns det MAX 2 på pojkavdelningen, men på flickavdelningen finns det ca 10 olika motiv och färger..

Varför är det flickor som ska ha strumpbyxor? Det är ju hur smidigt som helst med långkallingar och strumpor i ett..
    Är det meningen att pojkar ska ha långkallingar med strumpor?

• Svar på tråden Ska bara tjejer ha strumpbyxor?
  • Shadilly

Jag har köpt randiga och enfärgade kalasbyxor från flickavdelningen, det har gått utmärkt. Jag köpte ett gäng på Ellos också, röda blå och grå med en figur i baken och tassmönster på sulan

Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • MissLaila
    Shadilly skrev 2011-01-27 05:22:43 följande:
    Jag har köpt randiga och enfärgade kalasbyxor från flickavdelningen, det har gått utmärkt. Jag köpte ett gäng på Ellos också, röda blå och grå med en figur i baken och tassmönster på sulan
    Ja visst går det, vi har ju oxå köpt en del.. Men det stör mig att det inte finns större utbud till killar..
    Köpte på HM i höstas, en par randiga men Tiger på och tvåpack blåa och gråa.. Men så skulle min syster köpa åt honom i present och då fanns det bara blommiga eller med spets.. Har hittat lite sidor på nätet, men där finns det bara ca 2 st i "pojkmotiv".. Jag kan köpa blommiga, men det är ändå diskriminering redan på barnavdelningen..
  • SilverEmma

Har samma problem trots att jag har två tjejer. Jag vill inte köpa strumpbyxor med hjärtan på, eller hello Kitty i bara rosa, ljuslila eller fula pastellfärger. Jag vill ha helt vanliga strumpbyxor i grönt, orange, rött, gult, brunt, grått.... Inte en massa tryck och tjafs på dem.

Ska kolla upp ellos, gillar bara inte att handla så, vill helst ha en fysisk butik.

• Nyfiken gul

jag har hittat på vanliga ICA maxi - tvåpack med ett par vita och lila och det fanns även svarta och röda.

Sen har jag letat i lite andra butiker och där har det funnits mängder med strumpbyxor i helt vanliga neutrala färger.... Kolla dom här mindre typ grossist-butikerna... ÖB, Dollarstore, Albert & Herbert, Oskarssons, diverse outletbutiker, Jysk har ibland haft , en del utländska klädaffärer, basarer och marknader....

jag har haft strumpbyxor på alla mina tre pojkar..

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Caamillaa87

Jag har det jätte ofta på mina pojkar. Jag köpte ett gäng på H&M nu i vinter, svarta och grå. Inte världens bästa passform tyvärr.

• Pickeli

Dollarstore har ju världens bästa strumpbyxor!!! Använder också stumpbyxor på min kille, håller med om att det är svårt att hitta utan "glitter och spets" men dollarstore har faktiskt haft ett bra utbud. Både prickiga och multifärgade randiga och helt vanligt svarta!

Superbilliga och de håller faktiskt oväntat hög kvalitet.

Google it!
  • Nilam 1

Hej Jag använder inte mycket strumpbyxor men de gånger jag gjort det så har jag haft Lingon och blåbär. De är bra och finns ju i färger för både pojkar och flickor.

• Ragnar

Jag köper nästan alltid strumpbyxor till min flicka på pojkavdelningen för annars är de för smala och jag får lite känslan av att stoppa korv när jag klär på henne. De enda strumbyxor jag har saknat på pojkavdelningen är vanliga vita. Hon har bland annat jätte fina strumpbyxor med bilar från Nowali. Hon har även ett par röda i samma märke fast de är nog tänkta för flickor för de röda är i strl. 86/92 och de med bilar i strl. 74/80 fast de är exakt lika stora, de röda är till och med lite smalare.

• h80

Både Lindex o polarn o pyret har gått om enfärgade.

Svar på tråden Ska bara tjejer ha strumpbyxor?