• Jiinii

vilken ålder börjar man med sulky??

??som ovan??

• Svar på tråden vilken ålder börjar man med sulky??
  • kmp

Tja...min dotter fyllde två i oktober, och vi fortsätter använda hennes sittvagn med fullt liggläge.

Många gånger tycker jag att det verkar som om föräldrar byter till sulky för sin egen skull, för att den är smidigare.
    Personligen behåller jag/vi sittvagnen eftersom hon har det mycket bekvämare i den, och nu på vintern är den mycket lättare för oss att köra i snön.

Möjligvis kommer vi köpa en sulky till sommaren att alternera med, men jag tror att vi även kommer behålla sittvagnen så länge hon åker vagn.

• Kina79

Håller med ovanstående. Nu är yngsta bara 9 månader, men till de andra har vi inte använt sulky förrän de varit över 2½.
    De sitter och ligger mkt bättre i en riktig vagn.
    Men alla gör ju olika och det som passar dem bäst

• ELLEoClara

Använde en sulky som extra vagn i somras då min dotter var lite över 1 år.

Fungerade korta sträckor men eftersom det inte är liggläge i sulkyn  kunde den inte användas på dags utflykter då hon inte sov i den.

• Kina79
    Jiinii skrev 2011-01-27 12:23:42 följande:
    om det är fullt liggläge i den då?
    Då funkar det ju bättre. Men jag vill ha mina barn mot mig till minst 1½ års ålder - gärna längre.
    Dessutom vill jag ha en vagn som är lättkörd. En sulky med små svängbara hjul är skit  på hemmaplan enligt mig, men kanon att ha på semestrar eller i köpcentrum.

Just nu har jag en Brio Happy, pansarvagn men den är lätt att köra med och dottern sitter kanon i den.

När hon närmar sig två plockar vi fram vår Babytravel Jogger, en trehjuling (endast framåtvänd) som även den går att köra i all terräng
Svar på tråden vilken ålder börjar man med sulky??