• temmaL

Snittar, plockmat, hur många?

Ska bli till att ha en liten fest och då fick vi för oss att vi skulle ha snittar o fördrink. Det kommer ca 25 pers, hur många brukar man räkna per skalle? Hur mycket ska man göra? Har du nåt bra tips på den optimala snitten? Hjälp mig, känns som om jag har tagit mig vatten över huvudet

• Svar på tråden Snittar, plockmat, hur många?
  • 071001

När vi beställde snittar sist sa de att man räknar på tre var. Dessa ansågs nog ganska "matiga" men sen får ju alla en favorit som de vill ta fler av så jag skulle nog kalkylera med fler per person.

• 071001

Glömde skriva, att jag skulle kalkylera med 4-5 snittar var.

• Ronjas mamma

Under min utbildning sa man 5 st och om man är ett litet sällskap ska man göra färre slags för precis som siris m säger så får alla en favorit och är det många som får samma blir det snabbt slut på favoriterna ;)

• temmaL

Ni verkar ju kunna det här, så jag fortsätter med frågestunden Glad Hur lång tid i förväg kan man göra dom?

• 071001

Vi gjorde inte våra själv, men utgår ifrån att de gjordes samma dag.

• Ronjas mamma

Man kan smöra bröd dagen inna evt kommma något pålæg på också, men mycket kommer till att se tort ut. Man ska inte överraskas över hur skönt det är att ha smörat och skurit till brödet dagen innan så man kan ta det ut och lägga på. Sedan kan du ju se till att allt pålägg och fyllningar är gjorda också dagen innan så det hela bara ska på och pyntas av och räkna med gott med tid det är ett pille göra, skoj men tar tid. Prova evt att göra några stycken innan så du vet hur lång tid det tar för dig räknar med det inte är något du gör till dagligt

• temmaL

Haha, nej det här är faktiskt första gången jag gör nåt dylikt. Stort tack för tipset, att jag inte tänkte på det själv förstår jag inte! Jag tänkte att jag skulle göra allting på lördag morgonen Tungan ute Blev gråhårig bara av att tänka på det. Tack tack tack.

• Ronjas mamma

skriv gärna om det är mera du undrar över det kan vara jag kan svara Skoj med lite jobb realterat efter snart 3 år som hemmagående.

• Göteborgstjej

4-5 låter ju jättelite... Eller kommer folk jättemätta? Eller är det jättestora snittar?

• Göteborgstjej

Aha... Du kanske ska ha mer mat också... Detta är bara till fördrinken???

Svar på tråden Snittar, plockmat, hur många?