• Ancilla

Någon här som säljer barnkläder för Blingo eller Me & I

Ser ofta att de söker säjare för barnklädesmärket Blingo, någon som sett deras kläder eller som rent av är säljare för företaget? Berätta gärna om allt. Vad är skollnaden mellan Blingo och Me & I?
    Skulle gärna vilja dryga ut kassan och sälja kläder men jag vill att det är ra kläder som man verkligen kan rekommendera.

Ancilla

• Svar på tråden Någon här som säljer barnkläder för Blingo eller Me & I
  • Pigeon

Jag har sålt för me&i tidigare, men säljer nu för Blingo. Ingen av dem är nåt att ha om man vill tjäna pengar, för det krävs mycket jobb och kostar mycket bensinpengar, telefonsamtal mm. Dessutom kostar kollektionen 5000 kr, plus att det tillkommer utgifter för kompletteringar till den.

Så man får se det som ett extraknäck där största vinsten blir att man får köpa kvalitetskläder till rabatterat pris, inte ett jobb. Man tjänar mer på alla andra arbetsplatser.  

Kläderna kan du se på deras hemsidor.

• katrina

Jag tycker man tjänar bra! Har en genomsnittsinkomst på 3500 efter skatt varje månad året om:) Och det tycker jag rä bra extrainskomst!! Då jobbar jag  ändå ändå bara säsongsbetonat.   tre månader intensivt på hösten och tre månader intensivt på våren-. Lätt att få värdinnor / visningar där jag bor. Jobbar på blingo och detta är min fjärde säsong.
    Visst är det svårt att räkna ut timpeng - men fördelen med detta är att man väljer själv när och hur mkt man ska jobba. Dessutom är det ett skitkul jobb:) Så det varierar nog rätt mkt från olika säljare hur mkt man tjänar.

• Pigeon

Jag brukade tjäna ungefär som du på me&i (Blingo har jag precis börjat med så här vet jag inte) men jag tycker det blev en mkt dålig timpenga ändå. Man tjänar mer på att gå som timvikarie... men det är ju roligt, och som sagt man får fina kläder billigt. Är man arbetslös och behöver en inkomst skulle jag absolut inte rekommdenra homeparty. Men som komplement till ett annat jobb, eller när man är föräldraledig - visst!

• katrina

håller med Jemina - jag menar alltså som komplement till annat jobb/föräldraledighet. Inte som ett heltidsjobb;)

• Pigeon
    katrina skrev 2011-02-04 15:40:45 följande:
    håller med Jemina - jag menar alltså som komplement till annat jobb/föräldraledighet. Inte som ett heltidsjobb;)
    Aha ok.   Men på ts lät det som att hon ville dryga ut kassan på detta sätt, och min erfarenhet är att det inte är ett så effektivt sätt att göra det på. Inte minst för att man frestas att spendera halva sin provis på egna klädinköp.
  • Ancilla

Ni som nu säljer för Blingo eller ME & I, hur mycket pengar har ni fått satsa första gången?

Måste man köpa en upplaga av varje klädesplagg varke gång det kommer ett nytt?

har ni i så fall sålt ut dem billigare i slutet av en säsong eller hur gör man?

Ancilla

• katrina

Ja man får satsa en del pengar i början. Tror det gäller de flesta klädhomeparty-företag. På blingo köper man en kollektion för ca 4500:- den betalas av med sin lön så man behöver inte lägga ut nåra pengar i början.ö Sen kan man köpa till en del plagg för 50% - om man vill. Dessutom komemr de nyheter - men de ingår i kollektionen. Vid sässonggslut säljer man av kläderna (eller skickar tillbaka om man vill) - men jag brukar gå emd vinst även på kollektionen. Man får sälja dem till vilket pris man vill - men svårt att få ordinarie pris då blingo själv rear ut plaggen i lsutet av säsong. Men säljer man för ca halva priset går ma ändå med vinst;)

• Jennifer 88

Jag är säljare för me&i, jag har börjat den här säsongen.
    Man kan välja att hyra kollektionen för 1000kr per säsong, eller köpa den för ca 5000kr, och då INGÅR alla nyheter. Man kan även börja med att hyra och sen om man vill seare under säsongen kan man köpa å bara behöva betala resterande, och då kan man sälja ut plaggen efter säsongen, och gå med vinst. Och du kan alltid dela upp din betalning på upp till 12 månader, om man inte vill/kan betala allt på en gång.

Det är en roligt jobb, man får komma ut och träffa nya människor, få lite "egentid", fika och tjäna pengar samtidigt ; )

Sen beror det helt på hur mycket tid man lägger ner hur mycket pengar man tjänar : )

• Ancilla

Får man fråga vart i landet du bor och säljer?
    Menar du att man kan börja med att hyra kläderna för 1000 kr och om man sedan känner att man vill köpa dem så betalar man 4000 kr, stämmer det?

Ancilla

• Alexis mamma

Jag är säljare för blingo. Största skillnaden på dem o meandi är att alla blingos kläder är helt ekologiska och enl min personliga åsikt har ett mer varierat sortiment. Mycket vuxenplagg men lite synd att barnkläderna inte går högre upp i storlekarna. Största är 146/152 men vissa plagg går bara till 122/128

• arvidsmamma

Hej
    Söker filtar från Blingo eller Meandi eller andra roliga märken.
    Även begagnade bara de äe hela och rena
    maila mig gärna om du vill sälja
    mammatillfyr@hotmail.com 

Svar på tråden Någon här som säljer barnkläder för Blingo eller Me & I