• Ticktack

När började eran mage puta?

I vilken vecka började eran mage att puta ut? Ibörjan putar det väl mest för att tarmarna sväller eller något? Men när är det den "riktiga" magen som syns??

Är i v.12 och på mig putar det redan, men är ganska smal. Syns det tidigare på smala tjejer än om man har lite hull?

• Svar på tråden När började eran mage puta?
  • Krans

v 16 började det lite grann för mig

• EmilieC

Jadu, jag är i v.20 och det syns typ inget för mig, så det är väl olika...

• Ticktack

Oj det låter sent för er båda (!) Eller inte sent, det är väl olika.. Men tycker att det borde börja synas lite iaf i v.14 åtminstone? :)

Lycka till, till er båda!

• flickan85
    Ticktack skrev 2011-01-27 13:18:17 följande:
    Oj det låter sent för er båda (!) Eller inte sent, det är väl olika.. Men tycker att det borde börja synas lite iaf i v.14 åtminstone? :)

Lycka till, till er båda!
    Min mage kom inte förns ca vecka 23+0. Jag hade en väldigt liten mage om man jämnför med andra.
    I vecka 14+ är den nog bara gaser än.
    http://www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen1/
  • Serla

i v 4 så frågade folk mig om jag var gravid, men då var det ju svullnad, sedan v 8 har magen växt ordentligt och nu är den superstor!

• Cecese

Det är så olika när det syns. Med första barnet tog det typ till v. 30+ med kläder och v. 25+ utan kläder. Jag var smal och vägde 48 kg. Jag hade jeans på 26-27 tum när jag blev gravid och dom kunde jag ha till v. 22+, skulle jag satt gummisnodd i skulle jag kunnat ha dom längre.

• Ticktack

Ok, tack för era svar!

• EmilieC

Ja du behöver inte vara orolig! :)

Jag var jätteorolig för att det aldrig började synas på mig, och tänkte typ att bebisen mådde dåligt men efter ul v.18, så har jag släppt det! Bebisen mådde bra och allt såg ut som det ska. Syns ju som sagt ingenting på mig heller (tycker jag iaf) men det kommer väl! Blir avundsjuk på många av mina vänner somd et redan syntes på v.12 och några hade en riktig gravid mage v.16, men inte jag inte... ;) Så länge det inte är farligt så är det ju bara att acceptera.

Jag gjorde en tråd här på FL när jag var i v.16, och hade typ panik för att det inte syntes på mig. Så du kan ju läsa lite där vad jag fick för svar om du vill! www.familjeliv.se/Forum-2-12/m56349438.html

• pusskalas

jag väntar min andra.. är i v 9 o tycker redan att det syns. Fast nä, är nog mest svullen... men det kommer säkert synas tidigare denna gång.
    Förra gången hade jag typ ingen mage förän v 20-21..sen sa det PANG!!! fick världens största mage, alla trodde jag skulle föda när som helst. Å jag som längtade så efter magen, det ångrade jag sen ;) hehehhee

• Candino

Jag är i 13+3 och på mig syns det.. Jag är smal normalt och har en jätte svank, så då syns det ju extra mkt. :)
    Ligger jag på rygg natten/morgonen så känner man livmodern jätte tydligt och det är stenhårt där.

• Lolisa

v 7 ;).. 3e barnet och det har synts väldigt tidigt med de andra också. Jag är inte trådsmal utan har lite "hull" så det är nog mer hur kroppen är byggd osv...

• Diddi87

Min mage började växa lite sakta i v. 21, 22 ngn gång men de började inte synas ordentigt fören i v. 30 nu är jag i v. 33 och har fortfarande ganska liten mage men den syns tydligt nu iaf =)
    Vägde 57 och är 175 lång så va också ganska smal innan jag blev gravid...

• Diddi87

Min mage började växa lite sakta i v. 21, 22 ngn gång men de började inte synas ordentigt fören i v. 30 nu är jag i v. 33 och har fortfarande ganska liten mage men den syns tydligt nu iaf =)
    Vägde 57 och är 175 lång så va också ganska smal innan jag blev gravid...

• flickan85
    Candino skrev 2011-01-28 16:48:33 följande:
    Jag är i 13+3 och på mig syns det.. Jag är smal normalt och har en jätte svank, så då syns det ju extra mkt. :)
    Ligger jag på rygg natten/morgonen så känner man livmodern jätte tydligt och det är stenhårt där.
    Om du är i vecka 13 oc det börjar redan synas på dig aå tycker jag synd om dig... Då kommer du antagligen bli gigantisk!
  • brünnhilde

Andra barnet och nu börjar jag se ut som om jag ätit lite för mycket. Men jag ser inte gravid ut än. Jag är i v 15. Med första barnet började det synas i v 18 någonstans.

• Empiiis
    flickan85 skrev 2011-01-28 17:24:24 följande:
    Om du är i vecka 13 oc det börjar redan synas på dig aå tycker jag synd om dig... Då kommer du antagligen bli gigantisk!
    Dummaste jag har hört.
    Bara för att det syns tidigt betyder inte det att man blir gigantisk.

Ett exempel är jag. Syntes tidigt men inte är jag gigantisk, har en liten mage.
    Vet många där det synts innan 15 veckor som inte fått stora magar alls.
  • pusskalas
    Empiiis skrev 2011-01-28 17:31:58 följande:
    Dummaste jag har hört.
    Bara för att det syns tidigt betyder inte det att man blir gigantisk.

Ett exempel är jag. Syntes tidigt men inte är jag gigantisk, har en liten mage.
    Vet många där det synts innan 15 veckor som inte fått stora magar alls.
    håller med! uttalet "gigantisk" var väl i sig en smula överdrivet! man kan visst få mage tidigt utan att behöva bli mega.....gigantisk!
  • Candino

Iochmed att jag är liten 52kg och 163cm så har ja redan ställt mig in på att få stor mage.. Och som sagt så har jag väldigt mkt svank, vilket gör att mitt bäcken lutar framåt, och då får ju livmodern mindre plats att "gömma" sig på...

Men gigantisk!? Njae!

• pluppfamiljen
    Skäms På mig märks det mycket och jag är i vecka 8 Glad Jag är modell mellan/ large och detta är mitt 6 barn. Jag har gjort en bukplastik så det kanske är därför det putar liksom på övre delan utav magen.  
    Blivande 6 barns mamma
  • Lolisa
    pluppfamiljen skrev 2011-01-29 15:20:32 följande:
    Skäms På mig märks det mycket och jag är i vecka 8 Glad Jag är modell mellan/ large och detta är mitt 6 barn. Jag har gjort en bukplastik så det kanske är därför det putar liksom på övre delan utav magen.  
    Skönt att det är flera som putar ordentligt tidigt:), verkar bli tidigare och tidigare med varje barn. Upplever du det du som väntar nr 6 också? Lite oroad för att det är fler är jag förstås;)...
Svar på tråden När började eran mage puta?