• Anonym (Mûtti)

Flytta till Göteborg med barn?

Min man ska bli omplacerad med jobbet, och vi måste flytta till Göteborg.

Frågan är, var ska man bo någonstans? Vilken del är bäst att bo i?

Ingen i våran släkt eller våra vänner vet något än, så vi vill vara lite hemliga ännu.

Vi har alltså två barn, 4 och 5 år gamla.  Så dagis och eventuella skolor får gärna ligga nära.
    Måste också ha bra kommunikationer till stan.

Jag kan ingenting om Göteborg, hjälp!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 15:18
    Vi söker alltså hyresrätt, även om det KAN vara omöjligt, i andra hand, hus, br, kanske hyra hus?

Pris..ja..allt är intressant bara det är inte för dyrt. :)

Vi bor ft i en 5 rok som kostar oss 6800 kronor i månaden, och det är ganska lagom för tillfället, vi trivs jättebra, men måste flytta, i höst är det beräknat, men vi är ute i god tid och planerar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-27 15:19
    Vi bor på "landet" nu. Så lantligt är att föredra, vi är inga stadsmänniskor! ;)
  • Svar på tråden Flytta till Göteborg med barn?
  • Anonym (=))

Kom till Kungälv m. omnejd.. här finns det typ bara barnfamiljer upptäckte jag när vi flyttade hit för 2 månader sedan.15-20min till stan m. motorväg. I rusningen aningen längre. Finns expressbussar in till Gbg, pendeltåg från Ytterby samt någon industribuss som går under arbetstid..

Annars har jag bott i Mölndal & Krokslätt.. väldigt mysiga områden om man söker ett centralt boende längre ut..fast dyrt om ni vill bo i villa. Därifrån kan man cykla till centrum om man är lite fit eller lätt med spårvagn & buss.

Men jag rekomenderar er att leta er ur centrum när ni har så små barn.. OM ni inte är vana vid det innan.
    Göteborg är en underbar stad att komma till utifrån.. har själv "invandrat" från Örebro och bott här i snart 8år. Har alltid kännt mig hemma och välkomnad.

• Pia och Elna

Vill du bo i hus, lägenhet? Ska ni köpa eller hyra? Vad får det kosta? I stan eller naturnära?

• Anonym

Ska ni köpa hus eller leta efter en hyresrätt?

• Anonym (=))

Askim är fint annars.. lite lyxigare.

Vad söker ni förresten.. vad har ni för ekonomi, vad vill ni ha ut av boendet.. vill ni bo kustnära eller mer centralt?
    Hyra eller köpa? Skriv gärna det i ts

• Anonym (=))

..hyreslägenhet är stört omöjligt förresten OM ni inte kan tänka er andrahand ett kortare tag eller hutlösa priser.

Svar på tråden Flytta till Göteborg med barn?