• snooslove

böcker liknande true blood ????

Hej!

Det e så att jag läser true blood böckerna men nu kommer ju inte nästa förens i maj . Så jag tänkte ha något nytt att läsa.

Jag blev ju helt kär i dessa böcker. Är så kul att läsa "fantasy" böcker och drömma iväg i från de vardagliga lite.

Så vet någon , någon mer vampyr bok / böcker om vampyrer i samma stil som true blood. Vill gärna ha en mix av kärlek men även lite spänning så att säga. eller om ni har någon annan liknande blandning fast inte med vampyrer då :)..

/ sandra 

• Svar på tråden böcker liknande true blood ????
  • Egentligen Velouria

Twilight-böckerna, men det säger ju sig självt

• snooslove

Ja dem har jag redan läst men dem e lite mesiga ändå tycker jag :P..

• Alvsten

Är det bara vampyr-böcker du vill läsa eller fantasy i största allmänhet

• Alvsten

Jaha nu läste jag ts ordentligt :P
    Vänta ska vi se vad jag kan tänka ut som är bra :)

• Alvsten

Om du gillar lite romantiskt lagd så är Sagan om Elenien av David Eddings bra. Det finns även en fortsättning på den serien som jag har för mig heter Sagan om Tamuli. Jag gillar de flesta böcker som Eddings har skrivit.

Jag gillar ju Harry Potter :) Inte så mycket kärlek och sånt men spännande är de!

Vill du läsa långa serier har du ju The weel of time, av Robert Jordan.

• snooslove

Gärna vampyr böcker helst :D.. tycker de e så kul att läsa om dessa knepiga varelser :D... 

Jo harry potter gillade jag oxå har läst alla där med va helt kär i dem men sen hitta jag true blood och jag blev förälskad i själva blandningen i den :).. 

Ska kika på dem du skrev kommer du på något i vampyr anda så hoyta till :).. 

• vernis

så det är bara 1till 5 som har  kommit ut på svenska.. beställade den 5 boken idag ska inskaffa serien sen också love it

• Ingiz

Black dagger brotherhood - mycket vuxen och men inte lika mysig som true blood. BDB kan sammanfattas med blod, sex och våld.

Svar på tråden böcker liknande true blood ????