• turkos katt

Flytningar berättar om du är gravid eller ej?

Hej!
    Jag har en teori som jag undrar om ni kan hjälpa mig bekräfta eller dementera.
    Jag tror nämligen att man kan märka på flytningarna om man är gravid eller inte.

Först vid ÄL så har man ju trådaktiga flytningar, men sedan cirka en veckan (är nog olika för alla) innan BIM så får man flytningar som är gulaktiga (vita åt det gula hållet) och lite korniga om man inte är gravid och mjölkiga (vita åt det genomskinliga hållet) och vattniga om man är gravid. 

Är det någon som känner igen detta? 

• Svar på tråden Flytningar berättar om du är gravid eller ej?
  • madde198702

Jag hoppas att det är så, för då kan jag kanske vänta mig ett plus här i dagarna! :)
    Hade BIM den 21/1, och samma dag så fick jag väldigt  rikliga, slemmiga och genomskinliga flytningar (påminde om ÄL-flytningar)... men detta övergick ganska snabbt till mjölkiga, vattniga och rinniga flytningar.. och så har det fortsatt dag efter dag.. är idag inne på BIM+6.. hoppas mina gravtest kommer i posten imorrn!

• turkos katt

Har du inte testat dig än?

• madde198702

Oooja, hehe! Testade senast BIM+3 men det visade negativt.. sen fick jag slut på tester så jag har beställt och dom kommer förhoppningsvis imorgon! Jag har en brännande/stickande känsla i brösten som kommer lite till och från.. molvärk/slitningskänsla i tjejmagen och en jädra halsbränna.. fast egentligen har jag nog sluta hoppas.. om man har alla dessa symtom så borde väl stickan visa utslag på BIM +3? Har dessutom utgått från min längsta mens, alltså 40 dagar...

Har aldrig varit gravid tidigare.. detta är vårat 4:e försök så jag hoppas innerligt! :)

• turkos katt

Ja, visst tänker man att det borde ge utslag. Kanske ska du kontakta barnmorskan och fråga vad hon tror att det kan bero på om det fortfarande är negativt på måndag?

Har inte heller varit gravid tidigare och det är också vårt 4e försök... hoppas vi båda är gravida! Fast jag tycker det känns overkligt att jag skulle kunna. 

• madde198702

Precis.. jag får ta en dag i taget, men jäklar det är svårt! Knappast så mkt annat i mitt huvud just nu! :)

Visst är det spännande? Vi tänkte "ta det som det kommer" men det är ju omöjligt att inte räkna ut ÄL och försöka pricka in den! ;)

Berätta lite om din situation! bim? symtom?
    Varför tycker du det känns omöjligt?

• turkos katt

Ja, det är jättespännande! 

Jag har en menscykel på ca 36 dagar. Stört jobbigt att den är så lång när man vill bli gravid! Innan tyckte jag att det var praktiskt för jag hade inte mens så ofta.

Den här månaden har jag BIM någonstans mellan 31 jan och 3 februari. Så det är ett tag kvar. Jag har väl inga direkta symptom faktiskt, förutom att jag har ont i brösten till och från och lite molvärk i magen. Man borde kanske börja skriva dagbok om symptom, så lätt att glömma.

Nej, men det känns lite overkligt att jag skulle kunna bli gravid... jag längtar så otroligt mycket efter en bebis. 

• madde198702

Förstår vad du menar.. förr var det praktiskt med lång mens, men nu känns det bara skitjjobbigt! Mar får ju liksom färre chanser per år dessutom, iaf jämfört med dem som har ca 28 dagars cykel.

Har faktiskt tänkt på att man skulle ha skrivit dagbok.. eller iallafall skriva upp diverse symtom osv, så man kommer ihåg, och kanske har något att jämföra med senare :)

Aha, då vet jag vad du menar med overkligt! Jag känner samma sak.. varför ska just vi vara så lyckligt lottade att vi kan få ett friskt barn relativt snabbt liksom?

Idag är jag på BIM+7... fortfarande ingen mens i sikte.. inte heller har mina teststickor kommit. Där jag jobbar är fjället stängt, så posten komms inte hit idag :P

• turkos katt

Du måste berätta hur det går. När har du BIM?

Svar på tråden Flytningar berättar om du är gravid eller ej?