• myran82

Hotelltips på Rhodos! Första solsemestern med sonen.

Nu har vi bestämt oss för att boka en resa till Rhodos!

Vi har aldrig varit där & inte heller rest med små barn och jag tar gärna emot tips på vilka orter & hotell som är bra för en barnfamilj. Sonen kommer vara 1½ år när vi åker.

Kom med alla era tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-13 11:06
    Det blir en resa till Korfu istället =)

• Svar på tråden Hotelltips på Rhodos! Första solsemestern med sonen.
  • Snelson

www.ving.se/grekland/faliraki/epsilon%3ad0001010132%3ad201104242788%3a-1%3a8%3at0%3a0%3a211%3a1_c2_42%3a42%3af0%3a2%3a

Här var jag och min sambo för ca 1½ år sedan. Det var underbart! Precis vid havet, fräscha rum och bra service. Vi åt inte på hotellet så jag vet inte hur maten var. Finaste stranden på Rhodos fick vi höra när vi var där. Annars har jag hört att Kalithea ska vara fint också.

• lemonina

Hej jag var på Rhodos i augusti och bodde på sun palace  i faliraki med all inclusive. Det var jätte bra tyckte jag och min pojkvän. Men om ni vill gå och lägga er innan kl tolv ska ni inte välja detta hotell då det är show fram till tolv varje kväll. Så egentligen det kanske är lite bättre för större barn:) Men jag håller med om vad föregående person sa att Faliraki har den bästa stranden. Där eller Lindos. Lindos är mer lugnt och Faliraki har mer uteliv.
    Lindos är vackrare än Faliraki dock.

• myran82

Bra stränder är ett måste för vi vill leka i sanden =) Steniga stränder är det värsta jag vet.

• Mosaik

vi var i kallithea i fjol, viriginia bodde vi på med apollo... Rekomenderar det abslout inte! Hotellet alltså, stranden i kallithea var underbar men hela byn var rätt död, fanns några restauranger, ett lekland och lite små affärer, visst klarade man sig med det men det är inget ställe jag skulle åka tillbaka till.
    Vi var inne i faliraki en dag, tyckte det var rätt dött när med, mycket barer och affärer men inte mycket folk.

Rhodos stad var underbart! Så mysigt men har inga hotelltips där.
    Ixia sidan har sämre stränder och det är blåsigare har jag hört.

Trevlig resa

• HeartsOnFire

Jag behöver också tips! Vi kommer åka med en en 3-åring och en 1-åring.
    Steniga stränder vill vi inte ha!
    Det ska gärna finnas mycket restauranger att välja mellan.

• apolloresor

Hejsan! Vill tipsa om vårt nya hotell Mythos Beach i Afandou på Rhodos. Det är en riktigt fin familjeanläggning och ligger precis vid havet. Med vänlig hälsning Nina, Apollo-Sales.   

• mammapuh

Och jag undrar var vi ska bo OM vi åker dit. Hade tänkt boka flygbiljetter, bil och hotell själv. Enklast och billigast när man har tre barn! Allt är liksom anpassat efter familjer med ett eller två barn!

Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • Caligirl

Vi ska till Rhodos med våra två barn i Juni, vår minste är då nästan 11 månader och sen har vi en 6 åring. Vi ska bo på Blue star Atlantic Aegan blue med fritidsresor, ser fint ut! Det ligger i en liten by men vi vill bara dit för semester och bad! Hoppas det blir bra

• loppis7

Vi har bokat vings sunwing hotell med all inclusive o hoppas att det blir bra , tyvärr är stranden inte så fin precis vid hotellet men går man en bit bort så är den fin o jag tror att det blir mycket poolbad då barnen helst vill det men inte mamma o pappa.....

Svar på tråden Hotelltips på Rhodos! Första solsemestern med sonen.