• Anonym (Ajajaj)

Men vad ÄR detta? Min hud gör fläckvis fruktansvärt ont!

Jag har sedan ett par dagar fläckar på huden på vänstersidan av underkroppen som är fruktansvärt öm! Det känns nästan som om man vore skållad eller har stora skrapsår men det syns absolut ingenting på huden. Det börjar oftast på ena skinkan och "sprider" sig sedan ned för benet, fäckvis och gör mer och mer ont. Jag har haft detta förut och det gör så ont att jag knappt kan ta på och av mig byxor osv. Gör även ont att röra sig eller ens att nudda huden.

Dom andra gångerna har det försvunnit efter några dagar och det gör det säkert nu med. Men jag undrar vad tusan kan det vara? Det är nästan alltid på samma ställen det ömma dyker upp och jag har inte gjort illa huden på nåt vis där.

• Svar på tråden Men vad ÄR detta? Min hud gör fläckvis fruktansvärt ont!
  • Anonym (Ajajaj)

Ja, den stämmer faktiskt ganska väl in! Funderar på om det kan bero på att jag för 2 år sedan fck ett svårt (mitt första) herpesutbrott som gav hjärnhinneinflammation. Det är efter detta som jag har denna smärta till och från och viruset sitter ju ryggmärgen så att säga.

• Anonym
    Anonym (Ajajaj) skrev 2011-01-27 21:04:32 följande:
    Ja, den stämmer faktiskt ganska väl in! Funderar på om det kan bero på att jag för 2 år sedan fck ett svårt (mitt första) herpesutbrott som gav hjärnhinneinflammation. Det är efter detta som jag har denna smärta till och från och viruset sitter ju ryggmärgen så att säga.
    Aha. Men kanske bäst att du ändå rådfrågar sjukvården om detta? 
  • Anonym (me 2)

Jag har likadant och har också undrat vad det kan vara för fel. Håller i några dagar, sen är det som om inget hänt. Känns som om man är kraftigt solbränd på huden tycker jag. Svider av minsta beröring.. usch.
    Har hört att det kan vara tecken på fibromyalgi. Tänkte att jag skulle kontakta VC nästa gång jag får så.

• Anonym (Ajajaj)
    Anonym (me 2) skrev 2011-01-27 21:39:24 följande:
    Jag har likadant och har också undrat vad det kan vara för fel. Håller i några dagar, sen är det som om inget hänt. Känns som om man är kraftigt solbränd på huden tycker jag. Svider av minsta beröring.. usch.
    Har hört att det kan vara tecken på fibromyalgi. Tänkte att jag skulle kontakta VC nästa gång jag får så.
    Oh, no! Det hoppas jag inte att det är :(  Får kanske ta kontakt med vc, men vill ju inte uppfattas som sjåpig..
  • Anonym (Ajajaj)
    Anonym skrev 2011-01-27 22:45:10 följande:
    bälltros....?
    Nej det är jag ganska säker på att det inte är eftersom det kommer och går.
  • Pipi

Hej! Jag är inne o söker på Google varför jag har så ont i skinnet/huden precis det du skriver är exakt vad jag letar efter... Jag har också haft hjärnhinneinflammation från herpes virus.... Jag har mycket problem efter den... Inte så ofta ja stöter på någon sin upplever samma som mig som haft samma typ av hjärnhinneinflammation... Hör gärna av dig... Denna hjärnhinneinfkammation ställer tillmycket...

• Anonym (jag med)

Jag får ofta "ont i skinnet" i samband med herpesutbrott. Själva utbrottet kan vara så litet att hade jag inte fått ont i skinnet så hade jag inte märkt av det

Svar på tråden Men vad ÄR detta? Min hud gör fläckvis fruktansvärt ont!