HJÄLP hur kommer jag till ett behandlingshem???
Jag är en mamma till 2 barn(2och3)Är ensamstående.Jag började må dåligt i sommras.Jag sa till och fick komma till en läkare som gav mig antideprisiv medecin.Jag har sedan jag var 12 år skärt mig till och från i armarna.De dära självskade betendet återkom och jag gick ner ca 6-7 kg.
Skulle bara ta blodprov en dag för att kolla hur undernärd jag var.Då passade jag på att visa ena armen.De slutade med 50 stygn och barnen blev omhändertagna och satt i jorfamilj.Jag hamnade på psyket men kom ut efter några dagar.Var hemma ett tag men tog en massa tabletter och skar mig igen det blev ambulans in till sjukan. Motgift och 40 stygn blev kvar på sjukhuset några dagar.
Soc kom och hämtade mig och kärde mig till ett behandlingshem för familjer.Där fick jag träffa mina barn.Vi trivdes där Men jag märkte att jag mådde riktigt dåligt.Så dåligt att jag i bland gick in i mig själv.Eller som personalen kalade det gå i trans.Då märkte jag inte vad barnen gjorde för nått.Det gick så lånt att jag inte ville leva mer.Det blev möte med personalen.Där jag tog beslut om att barnen skulle till ett familjehem.
Och jag själv var i behov av en egen behandling kanske efter en hemskt uppväxt hos min mamma som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt.har också varit med om sexuella övergrepp.
Barnens plasering skedde snapt och bra på alla sett.Dom verkar ha det bra där dom är nu.Nu har dom några som har tålamod ork och det finns en trygghet där.Allt de jag inte kan ge dom nu när jag inte mår bra.
Jag fick flytta hem och först fick jag träffa en psykiatriker som total dissade mig när jag sa att jag behöver ett behandlingshem.Jag hade papper från de behandlingshemet där det stog klart och tydligt att jag är i behov av vård på ett behandlings hem.Läkaren är anmäld nu för han var hemsk mot mig.
Fick en ny läkare som sa att behandlingshem kan inte jag hjälpa dig med.Men jag kan skika en remiss till ett sjukhus som har en öppenvårds avdelning för sånna som har själskade betende.Visst sa jag till de.
Han tyckte att jag kanske skulle behöva prata med någon också.Sa visst till de också.
Nu har jag varit hemma i 2 månader och ingenting har hänt.
Hur kommer man till ett behandlingshem???
Den soc jag pratade med sa att hon bara har hand om när missbrukare ska på behandlingshem.Hon säger att du får vända dig till psykiatrin och läkaren jag har säger att han inte kan ta ett sånt beskut.Prata med soc säger han.
Jag blir helt förvirrad.Jag mår verkligen inte bra.Jag är i behov av ett behandlingshem.Men vet inte vad jag ska gå till väga nu.
Snälla någon hjälp mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HUr ska jag göra?
Vem ska jag prata med??
Snälla hjälp mig innan jag går under!