• NinaP

Läckande blöjor...

Nu är jag så less på att varje morron behöva slänga grabbens pyamas i tvätten för att blöjan inte håller tätt!

Vi hart använt Liberos steg 4 ett bra tag nu och varit hur nöjda som helst men helt plötsligt så höll de inte natten igenom, fastän det inte är speciellt mycket mer i blöjan än vanligt...

Tänkte då att han kanske  behöver en störrre strl så då hittade vi Pampers i strl 4+ som vi tänkte att de lär ju fungera bättre... Men nej inte de heller.. (Å röd i rumpan blir han av dem med...)

Det är i ljumskarna det inte håller tätt. Har ni nån hjälp att komma med? Eller ska vi behöva börja byta blöja på honom innan vi går och lägger oss?

10,6 och 73,5 lång är han.

• Svar på tråden Läckande blöjor...
  • mejmej

har haft samma problem till och från med sonen. verkar som blöjmodellen helt plötsligt inte passar i en period. fick prova runt olika märken tills vi hittade någon som funkade. någon gång var det lidels någon gång haggis ibland byxblöjor. som tur var funkad de andra inköpta blöjorna lite senar i samma viktklass så har bara en gång fått ett halvt paket oanvända över. under prioden innan vi hittade rätt sort bytte vi en gång på natten (men det hjälpte inte alltid).
    lyckatill

• Mammat3

Ja vi är inne i en övergångs fas nu får vår son och håller på att byta från stl 4 till 5 med pampers. Jag håller nog med förgående att du får testa olika märken. För
    Min del gör det inte så mycket tvättat ändå varje dag och jag orkar inte leta efter en passande sort. Det brukar inte ta så lång tid innan det är över iallafall :)

• NinaP

Hmm, vi får ta å testa Libero's up&go i natt då kanske, de har vi hemma. Fungerar inte den får vi helt enkelt leta vidare. =)  Nån sort till är jag redo att testa.

Det är ju inte världens största problem med lite mer tvätt men det är ju lite trist att titt som tätt också behöva byta sängkläder.
    Men det kommer ju olika perioder hela tiden och nu kanske han är inne i "Stora nattlass"! ;)

Tack för era svar!

• Sixxty

Vi bytte från vanliga libero till up and go som nattblöja till dottern när bjöjorna läckte och det funkade kanon.

• NinaP
    Sixxty skrev 2011-01-28 09:44:17 följande:

Vi bytte från vanliga libero till up and go som nattblöja till dottern när bjöjorna läckte och det funkade kanon.

Det låter lovande. Ska testa det nu i natt. =)
  • NinaP

Nope Up&Go fungerar inte heller... *suck* Blir till att köpa en 4:e sort idag då... Så himla trist att behöva starta morronen på det här sättet....

• NinaP
    sta
    Jessika82 skrev 2011-01-29 06:28:43 följande:
    Jag tycker Willys blöjorna fungerar bra
    Då testar vi dem idag då! ;)
    Vi använde dem en period i somras men då vi sällan handlar just (Bor närmare andra affärer) där slutade vi.
    Men jag är redo att testa nästan Allt.

En pyamas/natt och nya sängkläder ettpar ggr i veckan är inte så där jättekul att behöva tvätta...
  • stor grön drake

har ni testat med underbyxor på blöjan?
    Alltså typ dessa medium.tradera.com/986/115081986_1.jpg (obs, ej min annons/bild), för oss funkade det mot bajsläckage just i ljumskarna, under en period hade vi dem dygnena runt.
    Numera har vi problem med att sonen kissar så mycket i sömnen att blöjan blir så full att den viker ut sig och fuktar över på pyamasen... men men, inget att göra, han kissar efter att jag gått och lagt mig...

• Mymlan80

Libero-blöjorna funkar jättebra för oss, men vi måste hålla oss i underkanten på strl.

T.ex Libero 4 (7-14 kg) var perfekta när han vägde under 10 kg.

Så snart han kom upp i 10 kg började de att inte räcka till, då bytte vi till Libero 5, vars storlek börjar från just 10 kg. De har klarat allt förutom mega-diarré när han var magsjuk.

Välkommen Liten 091203
  • NinaP
    stor grön drake skrev 2011-01-29 07:34:29 följande:
    har ni testat med underbyxor på blöjan?
    Alltså typ dessa medium.tradera.com/986/115081986_1.jpg (obs, ej min annons/bild), för oss funkade det mot bajsläckage just i ljumskarna, under en period hade vi dem dygnena runt.
    Numera har vi problem med att sonen kissar så mycket i sömnen att blöjan blir så full att den viker ut sig och fuktar över på pyamasen... men men, inget att göra, han kissar efter att jag gått och lagt mig...
    Nope, det har vi inte. Men det är helt klart ett alternativ värt att prova det med! =) Får ge mig ut på jakt idag.

Uppskattar alla tips jag kan komma över.

Tror att det är en del kiss som antagligen ställer till det, att bajset liksom inte riktigt får plats...
    Tror även att det är tänder på G då han är väldigt lös...

Mer banan och fler majskrokar till ungen med andra ord! ;)
  • NinaP
    Mymlan80 skrev 2011-01-29 07:39:14 följande:

Libero-blöjorna funkar jättebra för oss, men vi måste hålla oss i underkanten på strl.

T.ex Libero 4 (7-14 kg) var perfekta när han vägde under 10 kg.

Så snart han kom upp i 10 kg började de att inte räcka till, då bytte vi till Libero 5, vars storlek börjar från just 10 kg. De har klarat allt förutom mega-diarré när han var magsjuk.

Ah, undrar jag om vi har steg 4 på de vanliga blöjorna och steg 5 på Up&Go.
    Då kan vi ju ta å testa steg 5 också då.
    Känns som om vi inom en snar framtid kommer ha sveriges största privata blöjförråd! *skrattar*

Tack =)
  • Mymlan80
    NinaP skrev 2011-01-29 07:45:53 följande:
    Ah, undrar jag om vi har steg 4 på de vanliga blöjorna och steg 5 på Up&Go.
    Då kan vi ju ta å testa steg 5 också då.
    Känns som om vi inom en snar framtid kommer ha sveriges största privata blöjförråd! *skrattar*

Tack =)

Fördelen med "öppna" blöjor är ju att man kan dra åt dem som man vill. På min son, som ändå är ganska knubbig" tycker jag att up&go blöjorna ör lite lösa i resåren kring låren så dom skulle jag inte lita på till natten.

Det är svårt med blöjor, jag tror inte att det finns en blöja som passar alla. Det beror så på kroppsformen på barnet, om de små-kissar eller kissar mycket samtidigt etc...

Jag jobbar på förskola där familjerna tar med egna blöjor, så jag har sett de flesta märken. Och jag tycker att Libero överlag fungerar bäst, men som sagt inte på alla barn.

Välkommen Liten 091203
  • NinaP
    Mymlan80 skrev 2011-01-29 07:51:15 följande:

Fördelen med "öppna" blöjor är ju att man kan dra åt dem som man vill. På min son, som ändå är ganska knubbig" tycker jag att up&go blöjorna ör lite lösa i resåren kring låren så dom skulle jag inte lita på till natten.

Det är svårt med blöjor, jag tror inte att det finns en blöja som passar alla. Det beror så på kroppsformen på barnet, om de små-kissar eller kissar mycket samtidigt etc...

Jag jobbar på förskola där familjerna tar med egna blöjor, så jag har sett de flesta märken. Och jag tycker att Libero överlag fungerar bäst, men som sagt inte på alla barn.

Näe, jag har också varit skeptisk mot UP&GO just på natten. På dagen fungerar de här, men tydligen bara då...

Ja, jag kan tänka mig att du har fått bra koll på olika blöjor. Men som sagt så passar de ju olika på olika barn...
    Det är en hel vetenskap det här, kanske att det borde få en egen kurs på Högskolorna! ;)
  • Mymlan80
    NinaP skrev 2011-01-29 08:40:39 följande:
    Näe, jag har också varit skeptisk mot UP&GO just på natten. På dagen fungerar de här, men tydligen bara då...

Ja, jag kan tänka mig att du har fått bra koll på olika blöjor. Men som sagt så passar de ju olika på olika barn...
    Det är en hel vetenskap det här, kanske att det borde få en egen kurs på Högskolorna! ;)
    Japp, Grundläggande blöjkunskap 5 poäng. Det kanske skulle vara nåt! Flört
    Välkommen Liten 091203
  • NinaP
    stor grön drake skrev 2011-02-02 17:07:45 följande:
    Hej TS!
    Hur har det gått för er, har ni hittat något som funkat ännu? *hoppas*
    Hej igen. =)

Hade tänkt berätta, har bara glömt  bort det. Skäms

Vi har nu hunnit testa Liberos strl 4, 5 och UP&GO strl 5 och Pampers strl 4+... Alla läckte i förra veckan, men det var lite tänder på vandring då märkte vi, det var väl därför han var extra lös. Nu börjar det ordna sig och Pampers strl 4+ och Liberos strl 5, håller inne allt där det ska vara.

Men nästa gång tänderna börjar får vi nog testa ännu fler märken och storlekar om det kommer läcka som det gjorde nu. Skulle köpa nån ny sort redan i måndags tänkte jag men då var magen som vanligt igen, så det får vänta. =)

*PUH*
Svar på tråden Läckande blöjor...