• Anonym (Hmm)

Hur lär man sig att bajsa "överallt"?

Hej! Skummade just igenom en tråd där trådskaparen undrade om folk kan bajsa på allmänna toaletter och hemma hos andra. Jag kan inte göra det, och det är riktigt jäkla jobbigt. Jag höll mig i 12 (!!!) dagar en gång i min ungdom när jag var och hälsade på en vän 60 mil från min hemstad. Så nu hade jag tänkt köra lite "KBT" här! Hur ska man börja? Jag måste ju lära mig att bajsa utanför hemmets trygga väggar! Till saken hör att jag ibland har en ganska högljudd mage. Är laktosintolerant och har IBS. Lyhörda toaletter är det värsta jag vet, och att någon ska höra mig bajsa är nästan värre än döden. (vilket är lite löjligt eftersom jag verkligen inte bryr mig om jag hör någon bajsa). Så, tips på hur man lär sig att skita ohämmat in public!

• Svar på tråden Hur lär man sig att bajsa "överallt"?
  • beli

Hur kan man hålla sig i 12 dagar?? En av mina kompisar bajsade bara en gång i veckan - vilket nämndes helt i förbifarten, men jag blev bestört och hjälpte henne få läkarhjälp så att hon fick ordning på sin mage. 12 dagar låter ju som en omöjlighet...

Det låter som att du tänker väldigt mycket på att det finns nån annan i lägenheten. Är det likadant när du t.ex. har folk på besök hemma hos dig? Beror ditt problem på att du inte är hemma eller på att du inte är ensam?

Nåt man kan göra är ju att lägga toapapper i toastolen så att det inte blir nåt plask. Du kan också ha kranen i handfatet rinnande samtidigt. (Japanerna är experter på det där, på vissa allmänna toaletter i Japan spelades ljud av rinnande vatten så fort man satte sig på toastolen, det var lite väl...) Nåt jag också tror hjälper är att helt enkelt inte tänka på att det finns nån annan i lägenheten, att mentalt förflytta sig hem till egna toan där man kan slappna av.

Alla bajsar ju, så är det bara.

• Anonym (Hmm)

Blandning av envishet och skräck tror jag! Till slut gick det ju nästan inte att skita ut! Ja, precis. Så fort det är någon annan i närheten blir det totalstopp! Kissa har jag inga problem med, men både bajsa och prutta går bara inte. Plumspapper använder jag mig flitigt av, krantricket tycker jag är lite pinsamt eftersom det är så uppenbart att personen inne på toa gör något som den vill hålla hemligt för de andra och jag har tyvärr hållit på med det här på tok för länge för att kunna släppa det så lätt... Usch, vad negativ jag lät nu! Förlåt! Jättebra förslag, men jag har tyvärr redan testat dem alla! Det har alltså suttit i sen jag vet inte hur länge. Bajsade aldrig på dagis!

• 071001

Jag har alldeles för dålig mage för att låta bli helt enkelt. I min ungdom var jag likadan och på ett konfirmationsläger var min mage så svullen och gjorde så ont hela tiden. Det är inte värt det.

• Anonym (Hmm)

Jo, jag har egentligen också rätt risig mage. Men jag har lyckats hålla inne vinterkräksjukerännskitan (dagens längsta ord?), jag är med andra ord otroligt bra på att hålla mig.

• brummagumman

Kanske genom att tänka på vad är det värsta som kan hända om du bajsar borta? Att det hörs pruttar och plums är ju inte helt ovanligt. Obekvämt kanske men troligen kommenterar ingen det. Ränder i toan går att borsta bort. Lukt försvinner med lite tvål i toan. Värsta bajsolyckan som hänt mig var på ett köpcentrum i Spanien där det blev totalstopp när jag försökte spola och allt flöt högst upp. Givetvis var det lång kö utanför. Jag log och smet snabbt iväg!

• NadiaMi

Att du inte bryr dig om du hör någon annan bajsa är bra.
    Fast, från att teoretiskt veta att de förmodligen skulle skita i om du skiter till att i praktiken få in tanken så pass väl att det funkar att slappna av nog att faktiskt göra det kan kräva en del mentalt jobb.

En tanke att börja med;

Alla bajsar.
    Alla vet att alla bajsar.
    Alla har någon gång hört någon annan bajsa.

Det i sig betyder att det inte är någon skamlig hemlighet när det händer och det kan förhoppningsvis mildra 'skräcken' att någon skulle höra.

Små steg i taget...

• Anonym (Hmm)

Ja, jag försöker tänka så! Jag har inga problem med just bajs, varken mitt eller andras. Har heller inga problem med att andra bajsar. Men sen när jag väl sitter där på toa och trycker är det som kroppen säger NÄPP, no pooping for you! och ju längre tid det tar, desto jobbigare tycker jag att det är. Vilka problem man har va, hahaha! Sen har jag upptäckt att det blir ännu svårare när jag är hos personer jag tycker om. Jag kommer antagligen åka och hälsa på en flirt om några veckor, och jag kommer inte kunna bajsa där... Kanske ska börja med att hitta folk jag inte gillar och bajsträna hemma hos dem, haha!

Svar på tråden Hur lär man sig att bajsa "överallt"?