• dreamer78

Papptallrikar på dopfika?!

Vår dotter ska döpas i april och vi har bestämt att ha fikat i samlingslokalen i vårt bostadsområde då den är mycket finare än församlingshemmet. Dessutom kan vi få tillträde till den flera dagar i förväg för dukning, istället för att stressa med det samma morgon.

Problemet är dock att det inte finns så mycket fat, kaffekoppar och glas samt bestick finns så att det räcker till våra 30 gäster, men det finns max 10 assietter. Kan man använda papptallrikar? Finns ju finare sådana, man behöver ju inte köpa på ÖB liksom... 
    Tänkte bjuda på smörgåstårta och tårta, så det behövs ju 60 assietter, man vill ju inte använda samma.
    Eller ska man försöka låna ihop, jag antar att med vår servis + mor- och farföräldrars så får man ihop tillräckligt med assietter, men då blir det ju tre olika modeller? 

• Svar på tråden Papptallrikar på dopfika?!
  • Balahir

kör på papper, funkar finfint.

• Watchbitch

Klart du kan köra med fina papptallrikar..

• Pickeli

Köp plast hellre än papper isåfall tycker jag. Känns rejälare. Men det finns jättefina engångstallrikar och jag tycker absolut att det går bra att använda!

Google it!
  • Miss Lau

Jag tycker papper fungerar bra. Era gäster är ju där för att träffa er och ha trevligt, inte främst för att få slamra med porslin

• fröken argbigga

Är trevligare med porslin tycker jag. Vill ni ha enhetligt så kan du ju kolla vad det kostar att hyra, behöver inte bli så mycket dyrare än papp. För bästa pris, kolla med nån lunchrestaurang i närheten eller om ni har personalrestaurang på jobbet.

• Niiskuneiti

Finns ju jättefina papptallrikar, så länge du inte köper de billigaste/minst fina tycker jag det funkar bra.

• Pilu

Vi körde med jättefina och jättebilliga papptallrikar från dollarstore

♥ Välkommen Max ♥
  • Sofia1984

Klart du kan använda papperstallrikar, skitsmidigt ju =) Bara ta en säck och samla ihop allt när man ätit klart. För att göra själva dukningen lite festligare kan du ju strö ut konfetti av nåt slag på bordet. Vi kör uteslutande engångsgrejer vid kalas. (och på barnens dop)

/Sofia, Filip 031120 och Elias 060503
  • SilverEmma

Vi körde på papperstallrikar på båda ungarnas dop och då var vi ändå bara runt 20 pers! Men det var så skönt att slippa diska efteråt. (vi har ingen diskmaskin och hade hela dopet hemma)

Men vi köpte faktiskt tallrikarna på just Ö&B! De hade jättesnygga med mönster just då, det finns nog fortfarande.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Diorali

Vi ska ha dop nästa söndag, och köpte också våra tallrikar m.m. på ÖB. Tyckte de var jättefina samt köpte bestick som såg ut som riktiga bestick :)

Svar på tråden Papptallrikar på dopfika?!