Hjälp mig fatta beslut!
Hej!!
Skulle behöva råd från er! Mår så fruktansvärt dåligt!
Jag är en tjej på 33 år, har en liten pojke på tre år. Jag bor tortfarande med pojkens pappa. Förhållandet har varit destruktivt, han har behandlat mig mycket dåligt, är våldsam och opålitlig. Han slog mig när pojken bara var 3 veckor för att jag sa att jag var trött och behövde hjälp med vår nyfödda son. Sedan bad han om ursäkt om det har inte hänt igen men jag känner mig alltid orolig och ledsen. Vårt hem är ett enda kaos, vår son har inte ens ett eget rum. Nu har jag bestämt mig för att ta steget och flytta. Min självkänsla är lika med noll. Jag måste välja mellan två alternativ:
1) Flytta till en lägenhet i samma stad som pappan. Här har jag bra jobbmöjligheter, min son har sin dagisplats och jag trivs mycket bra i denna stad (storstad). Nackdelen är att jag inte har så bra nätverk, svårt att få hjälp med sonen.
2) Flytta till en jätteliten ort där min släkt bor. Fördelen är att pojken har nära till morföräldrar och kusiner. Nackdelen är att jag inte har något jobb där och jag är en stadsmänniska så jag vet att jag skulle vantrivas.
Jag hade kämpat i så många år för att komma därifrån...Är det själviskt att tänka så? Jag vill ju min sons bästa.
Vad tror ni? Vad hade ni gjort? Tror ni att jag klarar av att bo själv med ett litet barn? Skulle vara jättetacksam för råd. Håller på att bli galen! Många kramar till er!