• ciceron

    Hinder för adoption om man har ett barn med funktionshinder?

    Hej!

    Vi har en efterlängtad liten son med Downs syndrom, som kom till efter en lång tids väntan. Vi vill att vår son ska få syskon, men känner inte att vi kan vara säkra på att vi kan få fler biologiska barn eftersom det var svårt första gången. Nu när vi ska förnya vår registrering hos BFA funderar jag på om det kan vara ett hinder för adoption att vi redan har ett barn som har funktionshinder.

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Hinder för adoption om man har ett barn med funktionshinder?
  • Perni

    Hejsan,

    Jag har en tråd öppen med just denna fråga: "Biobarn med speciella behov hinder för adoption?" (jag kunde inte attacha in länken, sorry) vi är i samma situation som er. Jag har fått ett par svar där, läs dem. Det skulle vara roligt att följas åt eftersom vi är i samma situation.

    Kram Perni

  • ciceron
    Perni skrev 2011-01-28 19:03:19 följande:
    Hejsan,

    Jag har en tråd öppen med just denna fråga: "Biobarn med speciella behov hinder för adoption?" (jag kunde inte attacha in länken, sorry) vi är i samma situation som er. Jag har fått ett par svar där, läs dem. Det skulle vara roligt att följas åt eftersom vi är i samma situation.

    Kram Perni
    Tack så mycket för tipset, det var ju några intressanta svar i "din" tråd. Det verkar ju inte vara helt stängd dörr i alla fall och det känns ju bra. Vår son är bara 6 månader ännu, men det känns som att man behöver börja planera för framtiden redan nu...
  • chloe08

    Jag har precis skrivit på den andra tråden Du kan inboxa mig om du undrar över något.

Svar på tråden Hinder för adoption om man har ett barn med funktionshinder?