• tezz840

När får man jogga?

Jag var på efterkontroll igår och glömde fråga hur länge man skulle vänta med hopprörelser.
    Vanlig träning gick bra och även magen, men hon sa att jag inte skulle jogga eller springa.
    Men hur länge ska man undvika det?

• Svar på tråden När får man jogga?
  • Linapina

Vet inte hur länge det är som man ska undvika det, men jag var ute och joggade i juli tror jag, min son är född i mars. I alla fall så joggade jag bara en kort runda och hann kissa på mig några gånger Skäms.

Så ta det lugnt, och ta inte grå byxor på dig. Glad

• merenwen
    tezz840 skrev 2011-01-28 14:34:13 följande:
    Jag var på efterkontroll igår och glömde fråga hur länge man skulle vänta med hopprörelser.
    Vanlig träning gick bra och även magen, men hon sa att jag inte skulle jogga eller springa.
    Men hur länge ska man undvika det?
    Ja, det undrar jag med!? Jag var på efterkontroll förra veckan, men glömde fråga just det...

Tre månader sen förlossning, och jag har knipövat sen andra dagen efter förlossningen. Nog borde det vara okej med lite lätt jogging nu?
    I synnerhet som jag är van löpare sen innan grav?
  • pusselbit

Jag fick rådet att inte hoppa och springa på 6 månader.

• Mina 78

Jag snittades och fick därför inte pringa på 10-12 veckor, efter vanlig förlossning brukar man väl få springa efter efterkontrollen? 6 månader låter j absurt mycket om man vrit duktig med knipövningar etc. Sen beror det ju så klart på hur van man är vid löpning. Jag började i alla fall lite smått efter 10 veckor och springer nu efter 14 veckor nästan som vanligt

• buffas

Jag tränade till två dagar innan förlossningen,dock inte löpning men styrketräning,cyckel,rodd,crosstrainer mm så man borde kunna prova snart..

• pusselbit

Antagligen så stämmer det inte eftersom jag sprungit omkring här hemma 2 veckor efter förlossningen. Men så sa dom... ^^

• skånegås

Man ska ju vänta tills bäckenbotten är ok, men också tills fogar stabiliserats, annars kan man få problem för resten av livet... Kissar man på sig är det absolut för tidigt..

Svar på tråden När får man jogga?