• Anonym (magont)

Kan man vara magsjuk utan att ha diarré eller kräkningar?

Anledningen till att jag undrar är att jag i över en vecka har haft fruktansvärt ont i magen med gaser som inte är av denna jord. Jag tror hela tiden att jag snart kommer att spy och/eller få diarré men icke. Jag vet inte vad jag ska göra snart. Även min sambo har samma besvär. Och ett av barnen hade liknande besvär för två veckor sedan. Det verkar onekligen som att det är något som vi alla bär på, men vadå? Har alltid trott att magsjuka ger kräkningar och hela den baletten. Jag hoppas verkligen att det ger sig snart, på kvällarna har jag så ont i magen och den är så uppblåst så jag bara ligger och jämrar mig för det gör så ont. För att inte tala om att man nästan blir illamående bara av själva fislukten. Den är bedrövlig rent ut sagt. Haha! Usch, vad ska jag göra? Proviva, tror ni det hjälper?

• Svar på tråden Kan man vara magsjuk utan att ha diarré eller kräkningar?
  • Anonym (Njae)

Njae, själva definition av magsjuka är väl kräkningar och/eller diarré. Men det låter jobbigt att ha så mycket gaser. Det finns ju läkemedel som minskar gaser, har ni testat något sånt?

Proviva kan ni absolut testa. I värsta fall funkar det inte - men det har iaf inga biverkningar. Se över kosten, äter ni mycket gasbildande mat?

• Anonym (magont)

Det går ju magsjuka lite överallt så vi kanske har fått en väldigt mild variant då? Fan, hade nästan föredragit rännskita mot det här. Eller kanske inte förresten...

• Mikala85
    Anonym (Njae) skrev 2011-01-28 15:34:40 följande:
    Njae, själva definition av magsjuka är väl kräkningar och/eller diarré. Men det låter jobbigt att ha så mycket gaser. Det finns ju läkemedel som minskar gaser, har ni testat något sånt?

Proviva kan ni absolut testa. I värsta fall funkar det inte - men det har iaf inga biverkningar. Se över kosten, äter ni mycket gasbildande mat?
    Man behöver inte kräkas eller ha diarré även om många har. Räcker med att ha ont i magen och känna sig sjuk för att man ska kunna ha magsjukan.
  • Anonym (magont)
    Anonym (Njae) skrev 2011-01-28 15:34:40 följande:

Det verkar konstigt att kosten skulle kunna ha någon inverkan med tanke på att jag/vi äter som vi brukar och inte lagt om kosten på något vis. Besvären bara kom helt plötsligt.
  • camillaoadde

har ni egen brunn kanske det kan vara någon bakterie i vattnet?`ex e-coli bakterie... låter ju som ganska länge att vara magsjuka i över en vecka...

• Anonym (magont)

Har förresten inte testat läkemedel mot gaser eftersom jag som sagt inte har de besvären annars. Det är nu jag fått det. Jag fattar inte alls vad det skulle kunna vara om inte nån bakterie eller nåt annat skit som orsakar det hela. Med tanke på att vi är tre i familjen som har/haft besvär dessutom.

• Anonym (Njae)
    Mikala85 skrev 2011-01-28 15:35:55 följande:
    Man behöver inte kräkas eller ha diarré även om många har. Räcker med att ha ont i magen och känna sig sjuk för att man ska kunna ha magsjukan.
    Jaha, det har jag aldrig hört förut. Då är jag magsjuk varje gång jag har mens Man lär sig något nytt varje dag.
  • Anonym (magont)
    camillaoadde skrev 2011-01-28 15:39:25 följande:
    har ni egen brunn kanske det kan vara någon bakterie i vattnet?`ex e-coli bakterie... låter ju som ganska länge att vara magsjuka i över en vecka...
    Vi har kommunalt men har faktiskt funderat över om det har varit något i vattenet så sen i förrgår så kokar vi allt vatten tio minuter på spisen innan vi använder det.
  • Anonym (Njae)
    Anonym (magont) skrev 2011-01-28 15:39:33 följande:
    Har förresten inte testat läkemedel mot gaser eftersom jag som sagt inte har de besvären annars. Det är nu jag fått det. Jag fattar inte alls vad det skulle kunna vara om inte nån bakterie eller nåt annat skit som orsakar det hela. Med tanke på att vi är tre i familjen som har/haft besvär dessutom.
    Varför det skulle kunna hjälpa? Du skriver i TS att du har så ont i magen på kvällarna att du ligger och jämrar dig! Vore det inte skönt att slippa det? Ring Sjukvårdsupplysningen.
Svar på tråden Kan man vara magsjuk utan att ha diarré eller kräkningar?